سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات

یک دکترای روانشناسی گفت : بسیاری از مردم ساکن در کلانشهرها به خاطر تکاپوی بیش از حد و نداشتن آرامش کافی رضایت و سلامت روان خود را از دست می دهند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دکتر معصومه امینی خو در برنامه گفت و گوی اجتماعی شبکه رادیو گفت و گو با موضوع بررسی آرامش در جامعه شهری تحلیل و آسیب شناسی اجتماعی آرامش در کلانشهر تهران افزود : اقتصاد و شرایط اقتصادی می تواند یکی از مولفه های آرامش در کلانشهرها باشد چرا که از نظر روانشناسی بر آورده نشدن بسیاری از نیازهای ابتدایی افراد می تواند تجربه نیازهای بالاتری مانند احساس آسایش و آرامش محقق نکند.
وی با اشاره به این که کلانشهر تهران همچنان در روندد توسعه قرار دارد ، گفت : بدون شک میزان آرامش در کلانشهر تهران که شهری در حال توسعه است، از کیفیت و کمیت خوبی برخوردار نمی شود؛ چرا که مردم به جای استفاده از امکانات کلانشهری با عوارض زندگی در کلانشهرها دست و پنجه نرم می کنند.
این استاد دانشگاه افزود : استرس زیاد ، تراکم بالای جمعیت، آلودگی هوا، دوری محل کار با محل سکونت، زد و خوردهای متعدد و غیره از عواملی است که مردم ساکن در کلانشهرها به صورت روزانه با آن دست و پنجه نرم می کنند.
وی با بیان اینکه آرامش در کلانشهرها برای مردم تجربه ای گمشده است ، گفت : بسیاری از مردم ساکن در کلانشهرها به خاطر تکاپوی بیش از حد و نداشتن آرامش کافی رضایت و سلامت روان خود را از دست می دهند.
دکتر امینی خو با اشاره به این که موضوع آرامش یکی از مولفه های رضایت در زندگی به شمار می آید ، تصریح کرد : یک فرد ساکن در محیط روستایی در کنار عدم رضایت اقتصادی از زندگی خود می تواند تجربه آرامش خوبی را از زندگی خود داشته باشد ، در حالی که موضوع رضایت افراد ساکن در کلانشهرها می تواند با عوامل متعددی سنجیده شود.
همچنین میثم شهبازی از دیگر کارشناسان برنامه گفت و گوی اجتماعی شبکه رادیویی با اشاره به اینکه محیط همواره بر رفتار انسان ها تاثیر می گذارد گفت: آرامش یک موضوع ذهنی است به طوری که در نقطه ی مقابل آسایش قرار دارد که به معنای رفاه و شرایط عینی آرامش بخشی است.
وی افزود : هر کدام از عینیت های شهر تهران امروزه به نوبه تاثیر منفی خود را بر آرامش شهر دارد؛ برای مثال ترافیک موجود در بسیاری از بخش های شهر تهران آرامش و ذهنیت مردم را در طول روز بر هم می زند.
این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به این که متاسفانه امروزه مدیریت شهری در کشور سیاسی شده و دچار سیاست زدگی است ، تاکید کرد: در تمام دنیا هیچ کدام از شهرهای دنیا با روند سیاسی مدیریت نمی شوند، در حالی که متاسفانه مدیریت شهری در ایران دچار روندهای سیاسی شده است.
وی افزود : مدیریت جناحی شهر همواره باعث می شود تا مدیر از عملکرد مدیریتی خود بیرون آمده و آرمان های جناح منتصب به خود را در اولویت قرار دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی