سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
روان‌شناسان مشاوره ازدواج را در بستر فرهنگ ایرانی- اسلامی انجام دهند

رییس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره گفت: مشاوره ازدواج و خانواده باید در بستر فرهنگ دینی و ملی ما ارائه شود و چنانچه کسی با نام روان‌شناس و مشاور در غیراز این عرصه مشاوره ارایه دهد، او روان‌شناس و مشاور دارای مجوز نیست، بلکه «روان‌شناس‌نما» است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره،  محمد حاتمی افزود: دو سال گذشته در سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره تحولات زیادی انجام شده از جمله حرکت و تعاملات گسترده با حوزه‌های علمیه و نهادها و سازمان‌ها برای بومی‌سازی رشته که امروز موجب افتخاراست و جهت‌گیری سازمان درچارچوب فرهنگ دینی و اسلامی است.

به گفته وی، عده‌ای انگشت‌شمار غرب‌گرا از این بابت عقده کرده‌اند و ناراحت شده و با هدایت هسته لائیک به طرح مسائل پوچ و بی‌اساس و نبش قبر کردن مسائل گذشته می‌پردازند تا جلوی حرکت ارزشی و تخصصی سازمان را بگیرند.

وی توضیح داد: متخلفین از یک طرف و غرب‌گراها از طرف دیگر با همراهی بعضی افراد بی‌بصیرت خانه دوم روان‌شناسان و مشاوران را بی‌اعتبار می‌کنند و اعضای سازمان، خانه دوم خود را دوست دارند و از آن حمایت می‌کنند و از وضعیت فعلی هم رضایت دارند.

 حاتمی اضافه کرد:سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره و پروانه تخصصی این سازمان، هویت روان‌شناسان و مشاوران است و عده‌ای هدفمند هویت سازمان را هدف قرار داده‌اند تا به اهداف شخصی خود دستیابند.

رییس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره گفت: شهیدان جان خود را برای این ارزش‌ها فدا کرده‌اند و این سازمان تلاش می کند تا از اهداف و اندیشه‌های آنان صیانت کند و بر این راه چشم امید به افراد لائیک و غرب‌گرا نبسته‌ایم، بلکه با پشتوانه ۳۴ هزار نفرعضو و ۳۰۰ هزار نفردانشجو در چارچوب اهداف مربوطه فعالیت می کنیم.

حاتمی گفت: دو سال گذشته سازمان فعالیت خود را شفاف‌سازی کرده و اصلاحات در آن انجام شده و با شتابی بیشتر برای رسیدن به اهداف و اشتغال آفرینی برای جوانان روان‌شناس و مشاور اقدام می‌ شود.

وی خاطرنشان کرد: سند تحول روان‌شناسی و مشاوره در حال تدوین است و با مشارکت معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان توانمندسازی کلیه روان‌شناسان و مشاوران در بستر فرهنگ اسلامی – ایرانی را در دستور کار خود قرار خواهیم داد و تلاش زیادی می شود تا با همراهی نمایندگان مجلس، مشاوره ازدواج را اجباری کنیم.

حاتمی درخواست کرد: همه روان‌شناسان و مشاوران متحد و یکپارچه با وحدت، برای  رسیدن به سازمان آرمانی خود، تلاش کنند و به زمزمه‌های نا اهلان نیز بی توجه باشند.  

نظرات  (۲)

ممنون از شما که با انتشار مقالات ارزشمند باعث بالا رفتن سطح علمی جامعه می‌شوید...

۰۶ مهر ۰۱ ، ۱۲:۲۵ دکتر راضیه قاسمی

کلا روان شناسان غربی چون اکثرا خدا گریز هستند با چالش های زیادی در علوم روان شناسی روبرو هستند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی