سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


سایر موضوعات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

در روزهای امتحانات دانش آموزان و دانشجویان به سر می‌بریم و در این ایام رعایت نکات آموزشی و غذایی می‌تواند در کسب نتیجه بهتر تاثیرگذار باشد.

6 کاری که باید در امتحانات انجام دهیم+ اینفوگرافیبه گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، با توجه به اینکه این روزها دانش آموزان و دانشجویان در ایام امتحانات به سر می‌برند و نمره ملاکی برای قبولی و میزان یادگیری درس‌های آنهاست؛ بنابراین در این ایام  برای موفقیت دانشجویان به غیر از مطالعه کافی درس‌ها باید نکات دیگری را در شب‌های امتحان رعایت کنند.

دانشجویان سعی کنند که روزانه در دو نوبت صبح و عصر به مدت 10 دقیقه پیاده روی کنند و از انجام ورزش‌های انبساطی‌ و خسته کننده دوری کنند.

علاوه بر این فعالیت‌ها، دانشجویان باید در ایام امتحانات به رژیم غذایی هم توجه داشته باشند و سعی کنند میوه‌های رنگی حاوی آنتی اکسیدان را بیش از پیش مصرف کنند، زیرا این نوع میوه‌ها باعث رسیدن اکسیژن به مغز می‌شود و پردازش اطلاعات در این زمان ارتقا پیدا می‌کند، دانشجویان سعی کنند میوه‌هایی مانند انار، پرتغال،‌ سیب و لیمو را بیش از گذشته مصرف کنند؛ همچنین در ایام امتحانات باید سبزیجات مصرف کرد تا سیستم گوارش تنظیم شود.

برنامه ریزی برای ساعت خواب هم از اهمیت به سزایی برخوردار است و دانشجویان در شب‌های امتحان باید حداقل بین 6 تا 7 ساعت بخوابند  زیرا شب بیداری، استرس و اضطراب را بیشتر می‌کند و تمرکز ذهن را از بین می‌برد علاوه بر آن باید صبحانه را قبل طلوع آفتاب مصرف کنند و ساعت غذا خوردن خود را با مصرف میان وعده‌هایی مثل خشکبار تغییر دهند.

دانشجویان در شب‌های امتحان باید از مصرف انواع فست‌فود، نوشیدنی‌های گاز‌دار، سیب زمینی سرخ کرده و مواردی از این قبیل دوری کنند همچنین در مواجهه با استرس به جای مواد قندی و قهوه، لبنیات کم چرب مثل ماست و شیر بخورند.

6 کاری که باید در امتحانات انجام دهیم+ اینفوگرافی

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی