سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
سرپرست سازمان روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی گفت: از روان‌شناسی و مشاوره می‌توان به عنوان دفاع غیر عامل در این دهه استفاده شود؛ اگر پدافند غیرعامل داریم باید دفاع غیرعامل هم داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، نشست هم اندیشی «چهل سال خدمات روان‌شناسی در انقلاب اسلامی» با حضور محمد حاتمی سرپرست سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، محمدابراهیم مداحی، معاون آموزش سازمان و رئیس کمیسیون نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام و چند تن از مشاوران دیگر، به همت مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی برگزار شد.

*اقتصاد روان‌شناسی باید شکوفا شود
حاتمی استادیار دانشگاه و سرپرست نظام روان شناسی و مشاوره کرد گفت: قبل از سال 68 خاطره‌ای از مراکز روان‌شناسی و مشاوره نداشتم و این در حالی است که هر جایی که جنگ رخ می دهد روانشناسی و مشاوره پا می گیرد. ما در سال های بعد از جنگ مرکز مشاوره شاهد را ذیل بنیاد شهید پایه‌گذاری که به خانواده های شهید و ایثارگران خدمات ارائه می داد.
وی افزود: بعدتر با توجه به این تجربه، بنیان سازمان روان‌شناسی و مشاوره در سطح کشور را ایجاد کردیم و این موضوع را به مجلس ارائه دادیم. بعد از طی شدن مراحل اداری، این سازمان در سال 82 به تصویب مجلس رسید و شروع به کار کرد. بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی هر نوع فعالیت در این حوزه باید زیر نظر این سازمان باشد.
حاتمی عنوان کرد: امروز مفتخریم که در اوایل دهه پنجم انقلاب اسلامی، بسیاری از خانواده‌ها برای خود روان‌شناس انتخاب می‌کنند و ارتباط پیوسته‌ای با آن‌ها دارند، این یعنی فرهنگ استفاده از روان‌شناسی در بسیاری از خانواده‌های کشور نهادینه شده است، از طرف دیگر در طول این سال‌ها بدنه نظام نیز روان‌شناسی را پذیرفته است. در این راه تأکیدات مقام معظم رهبری بی‌تأثیر نبوده است که فرموده‌اند خانواده‌ها برای مشاوره‌گرفتن به روان‌شناس مراجعه کنند، البته فرمایش ایشان دنباله‌ای هم داشت.
وی ادامه داد: افراد سودجوی زیادی را می‌شناسم که حتی جزء فرقه‌های ضاله هستند اما با ادعای مشاوره کانال‌های پرمخاطبی راه انداخته‌اند، این در حالی است که قانون مجلس صراحتاً می‌گوید هر فعالیت روان‌شناسی و مشاوره با مجوز سازمان نظام روان‌شناسی باشد. این خودش از افتخارات نظام است که برای امر روان‌شناسی سازماندهی و استانداردسازی ایجاد شده است.
این عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی وظایف سه گانه سازمان روان شناسی و مشاوره را این گونه برشمرد: یکی استانداردسازی فعالیت ها در این حوزه است که سازمان باید معیارهایی را مشخص کند. دوم نظارت بر اجرای درست این استانداردهاست و سوم بحث توانمندسازی افراد فعال در این حوزه است.
وی افزود: در آغاز ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی شرایط ویژه ای داریم و باید سازمان به جایگاه اصلی خود بازگردد و با برنامه ای مدون و هماهنگ به مقابله با آسیب های اجتماعی بپردازیم. از روان شناسی و مشاوره می تواند به عنوان دفاع غیر عامل در این دهه استفاده شود؛ اگر پدافند غیرعامل داریم باید دفاع غیرعامل هم داشته باشیم.
حاتمی در پایان درباره برنامه خود برای تاسیس اندیشکده اسلامی بومی سازی روان شناسی نیز گفت : ما روان‌شناسی را به رسمیت نمی‌شناسیم مگر اینکه مبتنی بر فرهنگ خودمان باشد. همچنین ما علمی را به رسمیت نمی شناسیم مگر اینکه بتواند تجاری سازی شود. یعنی با نیازهای جامعه در ارتباط باشد و بتواند درآمدزایی کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی