سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
تشخیص و ارزیابی؛ فاکتورهای مهم برای روان شناسان

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: ارزیابی برای تشخیص توسط روانشناسان بر چهار مولفه زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی استوار است و اگر مراجعه کننده (کیس) نیاز به درمان داشت به روانپزشک ارجاع داده می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، مرکز خدمات روانشناختی و مشاوره "آویسا" با مجوز رسمی از اداره کل بهزیستی استان اصفهان از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هم با نام "نفس" مجوز گرفت.

رییس سازمان نظام روانشناسی در جلسه افتتاح مرکز مشاوره "نفس" با اشاره به تاسیس 850 مرکز روانشناختی و مشاوره در سطح کشور اظهار کرد: این مراکز با کار گروهی و بهره گیری از روانشناسان متعهد در گرایش های مختلف با نگاه سلامت محور به یاری جامعه می شتابند.  

محمد حاتمی افزود: ارزیابی برای تشخیص توسط روانشناسان بر چهار مولفه زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی استوار است و اگر مراجعه کننده (کیس) نیاز به درمان داشت به روانپزشک ارجاع داده می شود.

معاون ریاست جمهوری با تاکید بر تسلط متخصصان روان بر رویکردهای روانشناسی تاکید کرد: روانشناسان باید با چند رویکرد آشنا و حداقل بر یک رویکرد مسلط باشند تا بتوانند در تشخیص موفق ظاهر شوند و درمانی صحیح را پیش بگیرند.

وی ادامه داد: گاهی تشخیص در درمان با مداخله همراه است و می تواند موجب تغییر در زندگی فردی و اجتماعی بیمار شود.

رییس سازمان نظام روانشناسی با تاکید بر تسلط روانشناسان بر حیطه های روانی تصریح کرد: در موقع درمان کلینکی تسلط بر مباحث تئوری لازم است و روند تشخیص را تسهیل و لذت بخش می کند.

حاتمی با تجلیل از زنده یاد دکتر دادستان تاکید کرد: همواره از سرمایه ونعمت وجود و حضور پیشکسوتان بهره مند شوید و از آنها بخواهید تجربیاتشان را با شما در میان بگذارند.

این دانشیار گروه روانشناسی بیان کرد: حتی برای یک مورد مراجعه کننده هم پرونده تشکیل دهید و این اعتماد را همواره به مخاطبتان بدهید که امین او هستید و اطلاعات او را مگر در موارد قضایی فاش نکنید.

وی افزود: روانشناسان می توانند از خطوط قرمز عبور کنند؛ اما همواره رازنگه داری و امانت در شنیده ها باید درنظر گرفته شود مگر آنکه مراجعه کننده خطری برای خود و دیگری ایجاد کند و فاش کردن اطلاعات می تواند مانع از آسیب های جدی شود.

این روانشناس پیشکسوت با تاکید بر تسلط روانشناسان بر تشخیص و ارزیابی گفت: در بسیاری از مواقع پس از تشخیص متوجه می شویم که درمان مراجعه کننده کار ما نیست و باید به همکاران متخصص در آن حوزه ارجاع داده شود که این امر بسیار مهم است وباید رعایت شود که ارجاع یک فن است.

محمد حاتمی ضمن آرزوی موفقیت برای مراکز مرکز خدمات روانشناختی و مشاوره تصریح کرد: روانشناس نباید منتظر مراجعه مردم باشد بلکه باید در دل اجتماع مردم را ترغیب به استفاده از این مراکز تخصصی شود که برای نیل به این هدف می توان از پتانسیل فرهنگسراها بهره گرفت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی