سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات

تعلل و پشت‌گوش اندازی می‌تواند علامتی از وسواس باشد. اگر شدت وسواس متوسط و به سمت پایین باشد، با روان‌درمانی‌ها از جمله هیپنوتراپی قابل درمان است.


به گزارش فردا نیوز دکتر امیرهوشنگ باقری، روانپزشک و هیپنوتراپیست و عضو هیات مدیره و مدرس انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی به نقل از پایگاه خبری سلامانه به سوال کاربران پاسخ داد.

اگر مدام انجام کارهایتان را به تاخیر می‌اندازید احتمالا وسواس دارید 
 
من اختلال اضطراب و افسردگی دارم. این مشکلات با هیپنوتراپی برطرف می‌شود؟ آیا واقعا درمان کامل می‌شود؟ پاسخ: اضطراب و افسردگی که شدت آن متوسط رو به پایین بوده و علل بیولوژیک نداشته باشد، با هیپنوتراپی قابل درمان است. اما اگر شدت اضطراب و افسردگی بالا بوده یا بیماری جسمی در بروز آن دخیل باشد، یا فرد به طور ژنتیکی مستعد کمبود سروتونین و گابا در بدنش باشد، نیاز به دارو درمانی وجود دارد.

مشکل من تعلل و به تاخیر انداختن کارهاست. آیا این مشکل که مشکل خیلی بزرگی برای من است و کل زندگی و کار و روز و وقتم را می‌گیرد را می‌توان با هیپنوتراپی درمان کرد؟
 
پاسخ: تعلل و پشت‌گوش اندازی می‌تواند علامتی از وسواس باشد. اگر شدت وسواس متوسط و به سمت پایین باشد، با روان‌درمانی‌ها از جمله هیپنوتراپی قابل درمان است. ولی اگر وسواس شدید باشد، هیپنوتراپی آن کمی مشکل و تخصصی خواهد بود و روش راحت‌تر استفاده‌ی همزمان از دارو تحت نظر متخصص و هیپنوتراپی خواهد بود تا زودتر به نتیجه مطلوب رسید.
 
از سوی دیگر هم اگر این مشکل ناشی از وسواس و یک خصلت شخصیتی باشد که فرد آن را آموخته است و مشکل روانپزشکی دیگری همراه آن نیست، یکی از بهترین درمان‌ها می‌تواند هیپنوتراپی باشد.
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی