سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
هوش

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی و پزشک متخصص اعصاب و روان گفت: سلامت روان با سطح هوش هیجانی ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر «کاوه حجت» با اشاره به این‌که هوش عاطفی، احساسی یا هیجانی ( Emotional intelligence:EI ) شامل شناخت و کنترل عواطف و هیجان‌های خود است، گفت: سلامت فقط فقدان بیماری نیست بلکه رفاه کامل جسمانی، روانی و اجتماعی  را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: فردی که توانمندی‌های خود را بشناسد، توانایی مقابله با استرس‌های روزمره را داشته باشد و به شکل مفید و موثری در جامعه فعالیت داشته باشد، دارای سلامت روان است.

این متخصص اصاب و روان تصریح کرد: همه افراد جامعه به درجاتی دچار استرس می‌شوند و با آگاهی از مهارت‌های مقابله با آن می‌توانند سلامت روان خود را حفظ کنند.

حجت تصریح کرد: همه افراد باید توانایی کنترل و بروز مناسب احساسات و هیجان‌ها را بیاموزند.

وی اظهار کرد: بر خلاف بسیاری از بیماری‌ها که فرد در بروز آن تأثیر کمی دارد، سلامت روان ارتباط مستقیم با سطح هوش هیجانی فرد دارد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی آموزش مهارت‌های زندگی و به کارگیری آن‌ها را ضامن سلامت روان عنوان کرد و گفت: افرادی که از آموزش‌های مستقیمی در حوزه مدیریت هیجانات، استرس و خشم، مهارت‌های ارتباطی و حل مسأله بهره‌مند شده‌اند، از سلامت روان بالاتری برخوردار هستند.

حجت افزود: این گونه مهارت‌ها قابل یادگیری برای تمام افراد است و هر فرد می‌تواند با افزایش این مهارت‌ها سطح سلامت روان خود را افزایش دهد.

وی به باور و تصور اشتباه عموم اشاره و اظهار کرد: برخی افراد به اشتباه تصور می‌کنند مشکلات روانپزشکی قابل درمان نیست، این در حالی است که این باور اشتباه نباید باعث غفلت از آموزش جامعه و فرزندان ما و تأخیر در استفاده از حمایت‌های روحی و دارویی مشاور و پزشک شود.

این متخصص اعصاب و روان خاطرنشان کرد: آگاهی از این مهارت‌ها می‌تواند عامل پیشگیری‌کننده از بیماری‌های روانپزشکی نظیر افسردگی، اضطراب، سردردهای عصبی و زخم معده باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی