سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات

سینمای ایران باید مفاهیمی عالی را انتقال دهد و انتقال مفهوم جز با همراهی فرم و محتوا رخ نخواهد داد. حوض نقاشی مازیار میری با بازی تاثیرگذار نگار جواهریان و شهاب حسینی از همان ابتدا، شما را درگیر فرم و محتوای خودش خواهد کرد.

مریم و رضای فیلم میری با آدمهای دیگر فرق دارند، آنها عقب­ مانده ذهنی هستند و در تلاش که به دیگران ثابت کنند تفاوتشان را با دیگران حل کرده اند.



حامد محمدی فیلمنامه نویس حوض نقاشی، عشق و غم این دو یار همیشگی را همچون طلا و مس به مخاطب عرضه می­دارد،هر چند قرار نیست طلا و مس تکرار شود اما معجزه عشق کار خودش را می­کند و حوض نقاشی را از ابتدا تا انتها، تاثیرگذار پیش می­برد، گویی قرار است اگر فیلم کمبودی هم داشته باشد وزن عشق به مدد آید و آن را جبران کند و به قول فیلمنامه نویس فیلم " عاشقانه نوشتن و از عشق گفتن اگر روایت زیبایی داشته باشد، همیشه ماندگار بوده است."

میری به مدد بازی خوب بازیگران،فیلمبرداری یک­دست و همراه،موسیقی مناسب و دیگر عوامل ، فضا را برای بیان قصه ­اش آماده می­سازد، عشق و غم دو روی یک سکه­ اند ، غم سنگ محک عشق است و با هر غمی که به سراغ عاشق می­آید عشق خالص­تر و ناب­تری به دست می آید و اینچنین می شود که مریم و رضا عشقشان اوج می گیرد ؛آن دو از هم می پرسند یاد جمله عاقد ،پس از عقد هستند؟ "بروید با هم بسازید" ساز زندگی برای کسی که عاشق باشد خوش می زند چرا که او زیبا نگاه می کند و سختی های زندگی در برابر نگاه او چیزی نیست.


میری با عبور دادن مخاطب از ظاهر و همراه کردن او برای تغییر نگاه، در کنار عشق مریم و رضا ، سهیل ( پسر سالمشان که چهارم ابتدایی است) را به عنوان نمادی از عقل گرایی معرفی می کند که نگاهش از ارتفاع عقل بالاتر نمی رود و از دیدن زیبایی ها محروم می ماند؛ سهیل به کتلت های مریم ایراد می گیرد و اینکه چرا غذایی تکراری درست می کند ولی هنگامی که در خانه دوستش در حال شام خوردن است، تازه متوجه می شود که کتلتهای مادرش خیلی خوشمزه بوده اند و هر دفعه طعمی جدید داشته است و او متوجه آن تغییرها نبوده است ، ناصر هم وقتی عشقش تلنگر می خورد و بیدار می شود متوجه مزه غذاهای همسرش ( ناظم مدرسه سهیل با بازی فرشته صدر عرفایی) می شود .شاید معنای نام سهیل از زبان ناصر که " اگه بشه دیدش خیلی زیباست" نیز می خواهد بار دیگر مخاطب را به اصلاح نوع نگاهش در زندگی و زیبا دیدن تشویق کند.

 حوض نقاشی می گوید این اقتصاد نیست که خانه و زندگی را می سازد بلکه این عشق شور آفرین است که اقتصاد را نیز به زانو در می آورد و آنچه عشق را تهدید می کند توجه نکردن به هم ، با هم حرف نزدن و این چیزهاست. میری در تازه ترین ساخته اش، با یک زوج عقب مانده به ما درس عشق ورزی می دهد و می گوید اگر به عشق معتقد باشید و وفادار همه چیز درست می شود و سهیل ها نیز حتی اگر از شما فرار کرده باشند آرام آرام عشق را درک می کنند و به سوی شما می آیند.

حوض نقاشی فیلمی دیدنی است که تلنگری به همه ما می زند، میری و دوستانش حرف خوب خود را به خوبی می زنند.


منبع :  بولتن نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی