سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
ضرورت علم روانشناسی در جامعه
به گزارش میگنا زهرا شایان فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان گفت: آدمی در هر حال در چرخه احساس افکار و رفتار درگیر است و درهر لحظه در این چرخه در گردش است. احساس درست، نتیجه افکار درست است و بازتاب آن رفتار شایسته می باشد.
 
وی بیان داشت: علم روانشناسی به انسان کمک می کند تا با شناسایی خویشتن خویش افکار سالم را از افکار ناسالم و ناکارآمد تشخیص بدهد و در لوای آن بتواند احساسات را به خوبی  تشخیص دهد ودر خود تجربه کند و البته که به بهترین شکل بروز دهد و دست به رفتارهای کارآمد بزند و حتی توان قدرت تصمیم گیری را در خود بالا ببرد.

شایان فر ادامه داد: علم روانشناسی کمک می کند تا ارتباطات سالمی را انسان ها در کنار هم تجربه کنند؛ ارتباطاتی که به دور از خطاهای شناختی و بر مبنای اصول ارتباط موثر باشد و  نیازهای اساسی انسان در آن مورد توجه قرار گیرد و ارزش های وجودی هر شخص خدشه دار نشود.

این مشاور خانواده اظهار داشت: علم روانشناسی، کمک می کند تا انسان ها بتوانند در کنار هم بهتر زندگی کنند ؛ همدیگر را بهتر بپذیرند و یکدیگر را با تمام خصایصی که دارند پذیرا باشند و محترم بشمارند.

شایان فر گفت: علم روانشناسی سعی دارد به انسان ها کمک کند به جای اینکه یکدیگر را قضاوت کنیم ، شماتت کنیم، تنبیه کنیم، یا مجازات کنیم، پذیرنده های خوبی باشیم و با یکدیگر همدلی کنیم و سعی کنیم در هر شرایطی خود را در جایگاه شخص مقابل زندگی کنیم.

وی افزود: این علم آسودگی خیال را برای ما به همراه می آورد زیرا به من و تمام انسان ها این پیام را مخابره می کند که ما نمی‌توانیم دیگران را کنترل کنیم، یا دیگری را تغییر دهیم و تنها می توانیم روی خودمان کنترل داشته باشیم پس ما مسئول زندگی خودمان هستیم.

 کارشناس ارشد مشاوره خانواده توضیح داد: هر آنچه بر ما می گذرد، هر اتفاقی که برای ما روی می‌دهد، یا خودم در آن نقش دارم و یا اجازه داده ام که بر من اتفاق بیفتد؛ یا کمک کرده ام که این اتفاق بر من بگذرد؛ این بزرگترین دستاورد علم روانشناسی است که انسانها را واقعیت پذیر و مسئولیت پذیر می کند.

زهرا شایان فر با بیان اینکه بزرگترین داشته یک جامعه‌ فرهیخته این است که افراد آن بدانند پیامد رفتاری هر موضوعی چیست، گفت: امیدوارم که بتوان از علم روانشناسی به بهترین شکل در جامعه استفاده کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی