سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
 احتمالا آخرین کسی که برای مصلحت اندیشی به او مراجه میکنید خودتان هستید. زمانی که به مسائل و مشکلات فرد دیگری فکر میکنیم , ظاهرا تصمیمات عاقلانه تر و بهتری میگیریم نسبت به زمانی که به موضوعات مربوط به خودمان می اندیشیم.محققان دانشگاه واترلو و دانشگاه میشیگان دریافتند بهتر است به برای تصمیم گیری برای خودمان , از دید سوم شخص به موضوع نگاه کنیم.
در این تحقیقات از 100 نفر که روابط طولانی مدت با دوستان خود داشتند خواسته شد تصور کنند به آنها خیانت شده و یا اینکه به بهترین دوست شان خیانت شده.سپس ازآنها پرسیده شد که دوست شان باید چکار کند و پرسشنامه ای هم برای ارزیابی مهارت های استدلال هوشمندانه به آنها داده شد.همانطور که پژوهشگران انتظار داشتند کسانی که درمورد دوست شان و وا کنشی که باید نشان بدهد فکر کرده بودند, نسبت به آنهایی که درمورد خودشان فکر کرده بودند , پاسخ هایی خردمندانه ترداشتند.
اما آیا راهی برای استفاده از این خصلت بشری در جهت تصمیم گیری های بهتر برای خودمان وجود دارد؟ برای رسیدن به پرسش این سوال , محققان پژوهش دیگری انجام دادند و از عده ای دیگر همین سوال را پرسیدند : به شما یا به بهترین دوست تان خیانت شده , چکار میکنید؟
از عده ای خواسته شد تا به پرسشنامه ها از دید اول شخص جواب دهند , با استفاده از کلماتی چون من و خودم. و از عده ای دیگر هم خواسته شد از دید سوم شخص پاسخ دهند. نتایج نشان داد اشخاصی که به موضوع از دید سوم شخص و با خیال راحت نگاه کرده بودند , قضاوت های بهتری داشتند , از زوایای جورواجور قضیه را بررسی کرده و پیامدهای بالقوه ی زیادی را متصور شده بودند .
بهترین راه برای انتخاب و تصمیم گیری در موقعیت های مشابه این است که تصور کنید اگر قرار باشد دوست تان را در همان موقعیت و مسئله نصیحت کنید و به او راهکار ارائه دهید , به او چه خواهید گفت.

منبع : پارسینه

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی