سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
چگونه برای موقعیت‌های اضطراری آماده شویم؟

در شرایط خطرناک و اضطراری تصمیمات مهم باید سریع گرفته شود. به سناریوهای مختلف برای مواقع اضطراری فکر کنید، در هر یک از این شرایط چه واکنشی نشان می‌دهید و چه می‌کنید؟

به گزارش ایسنا به نقل از sikkerhverdag، این نوع تمرینات ذهنی شما را مجهزتر می کند تا در صورت قرار گرفتن در موقعیت یا حادثه‌ای خطرناک، به درستی عمل کنید.

تمرین، یک عنصر کلیدی در تمام برنامه ریزی‌های اضطراری است. فکر کردن در مورد اینکه اگر در موقعیتی خطرناک و تهدیدآمیز قرار گرفتید، چه واکنشی نشان خواهید داد، می‌تواند به شما کمک کند تا در صورت وقوع یک حادثه واقعی، انتخاب‌های مناسب و به‌موقعی داشته باشید.

البته آمادگی برای هر موقعیت قابل تصوری غیرممکن است. هر موقعیتی منحصر به فرد است و آنچه در یک مکان کارآمد است، ممکن است در مکانی دیگر کارایی نداشته باشد. با این حال، برخی توصیه های کلی می تواند در برنامه‌ریزی برای مواقع اضطراری مفید باشد.

* خونسرد باشید

تقریباً در هر موقعیت خطرناک از جمله یک بلای طبیعی، یک حادثه بزرگ یا جنایی و... توصیه می‌شود تا جایی که می‌توانید آرامش خود را حفظ کنید. سپس روی رسیدن به شرایط ایمن در سریع‌ترین زمان ممکن، تمرکز کنید. بنابراین می توانید از قبل یک دید کلی از وضعیت موجود داشته باشید.

* به دیگران کمک کنید

به افرادی که نیاز به کمک دارند بدون اینکه خود را در معرض خطر قرار دهید، کمک کنید و آنچه را که از دست شما برمی‌آید، انجام دهید.

* به پلیس و اورژانس اطلاع داده و به دستورات آن‌ها گوش کنید

هنگامی که در شرایط خطرناک قرار گرفتید، در اسرع وقت با پلیس، اورژانس و ... تماس بگیرید و وضعیت خود را گزارش کنید. به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های پلیس و سایر مقامات گوش کنید و شایعه‌پراکنی نکنید.

* از تلفن خود فقط برای برقراری تماس‌های ضروری استفاده کنید

در شرایط و مواقع اضطراری ممکن است خط تلفن بسیار شلوغ باشد زیرا بسیاری از افراد همزمان با تلفن خود تماس می‌گیرند. از تلفن خود فقط برای برقراری تماس‌های ضروری استفاده کنید. اگر می‌خواهید به دیگران اطلاع دهید که در شرایط امنی هستید، می‌توانید از برنامه‌های پیام‌رسان استفاده کنید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی