سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
موفقیت در رشته روانشناسی به همت خود فرد بازمی‌گردد

ایسنا/خراسان رضوی دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در صورت ورود دانشجویان به دانشگاه‌های برتر در رشته روانشناسی، آینده شغلی و حرفه‌ای و همچنین سطح دانش و توانمندی این افراد بهتر تضمین می‌شود.

علی غنایی چمن‌آباد در برنامه زنده اینستاگرامی با موضوع معرفی رشته روانشناسی، اظهار کرد: رشته روانشناسی در متون مختلف تحت عنوان علم مطالعه رفتار مطرح می‌شود و در کشور ما صاحب پیشکسوتان و افراد باسابقه درخشان است. علم روانشناسی، علم مطالعه رفتار و ذهن است که شامل رفتارهای ساده و پیچیده ما می‌شود.

وی افزود: مباحثی که در رشته روانشناسی دانشجویان با آن‌ها مواجه می‌شوند مانند هوش، انگیزش، تفکر، زبان، احساس و ادراک مباحثی هستند که معمولا در طی دوران تحصیل مورد مطالعه افراد قرار می‌گیرد. داوطلبانی که بنا است در این رشته مشغول به تحصیل باشند باید یکسری ویژگی‌هایی را مانند داشتن ظرفیت رازداری در حد اعلی داشته باشند زیرا در روانشناسی امر رازداری، امری بسیار مهم است. همچنین لازم است که دانشجویان به مرور زمان به سطح مهرورزی و عشق‌ورزی بسیار بالا برسند، زیرا با ورود به این رشته برخی از ویژگی‌ها طی تحصیل در رشته روانشناسی ارتقاء مطبوعی پیدا می‌کند و قطعا رشته روانشناسی بر اساس نوع موضوعاتی که در آن وجود دارد موجب می‌شود که افراد از سطح سلامت و بهداشت روانی بالاتری برخوردار باشند.

مهرورزی یکی از آموزه‌های رشته روانشناسی است

دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد، بیان کرد: آموزه‌های مربوط به رشته روانشناسی به ما کمک می‌کند که بتوانیم سطح زندگی بهتری را انتخاب کنیم. آموزه‌های رشته روانشناسی از ابتدا تا انتها به مخاطب خود می‌آموزد که مهرورزی را در همه فعالیت‌ها مد نظر خود قرار دهد. با وجود زحمات بسیار پیشکسوتان این رشته، رشته روانشناسی در تمام کشور از لحاظ آموزشی و از لحاظ منابع درسی در زمینه عملی و نظری در حد عالی و در تمام مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ارائه می‌شود. 

رشته علوم اعصاب شناختی، رشته‌ای جدید در مقطع دکتری روانشناسی

غنایی خاطر نشان کرد: در مقطع فوق لیسانس رشته روانشناسی گرایش‌ها و رشته‌های مخصوص و پهنای خود را دارد. رشته‌های مقطع ارشد شامل روانسنجی، روانشناسی بالینی، روانشناسی کودکان استثنائی، روانشناسی سازمانی، روانشناسی صنعتی و رشته‌های نوپدیدی مانند رشته علوم شناختی دارد، که این رشته در مقطع فوق لیسانس دایر است و در مقطع دکتری نیز رشته‌ای جدید طی ۶۰ سال گذشته مطرح شده است که این رشته در دانشگاه‌های متعددی در سطح کشور ارائه می‌شود به نام رشته علوم اعصاب شناختی که هم دانشجویان رشته پزشکی و هم دانشجویان رشته روانشناسی در دانشگاه‌های وزارت علوم و فناوری می‌توانند این رشته را ادامه دهند. 

وی اظهار کرد: تعداد واحدهایی که در مقطع لیسانس دانشجویان این رشته باید بگذرانند حدود ۱۴۴ واحد درسی است. مباحث روانشناسی به همه جنبه‌های رفتاری ما مربوط است و در تمام سازمان‌ها و مراکز نیاز است که افرادی از این رشته در آنجا حضور پیدا کنند، برای مثال ما نیاز خواهیم داشت که در تیم تربیت بدنی یا مراکز دیگر که در آن افراد انسانی حضور دارند حتما افرادی از رشته روانشناسی حضور داشته باشند. این مکان‌های مختلفی که به آن‌ها اشاره شد، نمایانگر این موضوع است که زمینه شغلی در موارد بسیاری برای دانشجویان فراهم است، اما دانشجویان باید بتوانند با استفاده از خلاقیت و توسعه ویژگی‌های فردی به قابلیت‌های مناسب و بیشتری دست پیدا کنند.

حوزه فعالیت شغلی روانشناسی بسیار گسترده است و به همت خود فرد بازمی‌گردد

دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: اگر افرادی که به رشته روانشناسی ورود پیدا می‌کنند به مباحث این رشته دقت کنند و در رابطه با آموزش‌های دانشگاهی به خوبی علم لازم را کسب کنند، مطمئن باید باشند که حتی در مقطع لیسانس در موسسات مختلف فرصت شغلی برای آنها فراهم است. مباحث روانشناسی آنقدر گسترده است که حتی در زمان خواب افراد نیز ورود پیدا می‌کنند و مشکلات روانشناختی برخی افراد در زمان خواب آنها نمود پیدا می‌کند که در این زمینه نیز افراد باید به روانشناس مراجعه کنند. به عبارتی حوزه فعالیت شغلی روانشناسی بسیار گسترده است، اما برخورداری از این حوزه گسترده به علاقه، توانمندی، همت و پشتکار خود فرد باز می‌گردد. 

توصیه من دانشگاه‌های رتبه یک کشور هستند

غنایی ادامه داد: ما در رشته روانشناسی به دنبال این هستیم که در درجه اول مفاهیم نظری و مباحث عملی روانشناسی را با همکاران خود به انتشار بگذاریم و در عین حال که به انتقال دانش نظری می‌پردازیم، تلاش می‌کنیم که جامعه‌ای بهتر با بهداشت، همدلی و سلامت روانی بهتر برای ایجاد یک شرایط ایده‌آل برای خود و خانواده‌هایمان اقدام کنیم. دانشگاه‌های رتبه یک کشور مانند دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه و دانشگاه تبریز دانشگاه‌های برتری هستند که در صورت ورود دانشجویان به این دانشگاه‌ها آینده شغلی و حرفه‌ای آنها و همچنین سطح دانش و توانمندی این افراد بهتر تضمین می‌شود لذا توصیه من دانشگاه‌های رتبه یک کشور هستند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی