سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات








جاده‌ها تمام مسیر آمدنت را بی‌وقفه دویده‌اند از شوق؛ همه‌جا حرف آمدنت است. می‌گویند آمده‌ای تا حنجره ابدیت، جاودانگی خاندان کرم را تا همیشه فریاد کند.

 بانو تو آمده‌ای تا عشق را، قدم به قدم به کمال برسانی. بانو، ای میراث‌دار غربت و رنج! بانو ای مهربان خواهر، شانه‌های زمین، کوله‌بار رنجت را عاشقانه بر دوش خواهد کشید و تاریخ، رد قدم‌هایت را در مسیرها و جاده‌ها خواهد پیمود. از این پس تمام پرده‌ها، راز تو را نجوا می‌کنند.

امروز شهرمان را به یمن میلادت آذین بسته‌ایم. گنبد طلایی حرم تو در هاله چراغ‌های رنگین و نورانی، چقدر ملکوتی شده است. آهنگ شور و نشاط از مناره‌ها بلند است و در کوچه پس کوچه‌های شهرمان می‌پیچید. همه جا گل است و شیرینی؛ همه سرشار از شادمانی‌اند.

بانوی مهر آمده تا به یمن وجود و لطف حضورش، قم سرزمین قرب و اجابت و مهربانی شود، آمده تا جهانی را به آستان کرامتش فراخواند. آمدنش گرامی!

آمدی تا انیس و همدم خلوت برادر باشی و غم غربتش را با شانه‌های خود قسمت کنی. افسوس که راه، راهزن آرزوهایت شد و تن رنجورت، آن همه اندوه را تاب نیاورد!

از این افسوس پایدار، فانوس اشک‌هایمان را قرن‌هاست که روشن کرده‌ایم، به یاد داغ‌های تو.

اول ذی القعده سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)، بانویی است که با ورود به قم این شهر کویری را برای سالیان متمادی از برکات خود سیراب کرد.

ای غبــــار آستــــانت، آبـــروی اهــــل قــم
داده زینت خــاک زوارت بــه روی اهــل قــم
وصف تو محفل به محفل، گفتگـوی اهل قم
روز و شب چشم عنایاتت به سوی اهل قم
آفتــاب و مــاه، تـا در چـرخِ گیتی‌ پرور است
سایۀ‌ گلدسته‌هایت بر سرِ این‌کشور است

دخت موسایی وصد موسی مقیمِ طور توست
وسعت ملک خـدا، غـرق شعـاع نــور توست
عصمت و تقوا و پاکی و شرف،منشور توست
قم اگر گردیده مشهور جهان،مشهور توست
نه فقط«موسی‌بن‌جعفر»را سرورِ سینه‌ای
چـارده معصــوم را ســر تــا قــدم آیینـه‌ای

(استاد سازگار)  

حضرت معصومه(س) ولایت مداری را در عمل اثبات کرد

آیت الله محمد تقی پورمحمدی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در رابطه با ابعاد مختلف شخصیتی حضرت معصومه(س) گفت: حضرت معصومه(س) کریمه اهل بیت و از فرزندان امام موسی کاظم(ع) است که صاحب کرامت بوده است و یکی از شاخص‌هایی که از این بانوی پرهیزکار شخصیت بی‌نظیری ساخته است تقوا، زهد، عبادت و حیا و عفت و همچنین ولایت مداری است.

 وی با بیان اینکه کریمه اهل بیت(ع) در برابر امام زمان خود مطیع بودند، افزود: ولایت مداری یکی از مهم‌ترین خصوصیات حضرت معصومه(س) است، حضرت معصومه(س) ولایت مداری را در عمل اثبات کردند و به قصد زیارت امام خود از مدینه منوره راهی مشهد شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام رضا(ع) مقتدا و امام حضرت معصومه(س) بودند و این بانوی بزرگوار تسلیم امام خود بودند، با اینکه امام رضا(ع) برادر حضرت معصومه(س) بودند، اما کریمه اهل بیت(س) به عنوان امام به وی نگاه می‌کردند و همواره گوش به فرمان هشتمین پیشوای شیعیان بودند.

وی با اشاره به اهمیت ولایت مداری و لزوم توجه به آن ادامه داد: مرحوم سید احمد خمینی بر این موضوع تأکید می‌کرد که درست است که امام خمینی(ره) پدر من است اما بالاتر از پدر اینکه امام خمینی(ره) امام و مقتدا و ولی امر من است که این بالاتر از ارتباط پدری و فرزندی است.

امام صادق(ع) فرمودند یکی از پاره‌های تن من در قم دفن می‌شود و امام جواد(ع) نیز فرمودند هرکس عمه مرا در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود

آیت الله پورمحمدی، کریمه اهل بیت را دارای صفات کمالیه دانست و گفت: حضرت معصومه(س) برای زیارت حضرت رضا (ع) عازم ایران شدند اما در شهر ساوه بیمار و پس از اقامت در قم به دلیل بیماری به لقاءالله پیوستند.

کریمه اهل بیت(ع) از بانوان بهشتی است

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) از بانوان بهشتی است و در زیارت ایشان این موضوع تأکید شده است، اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودند یکی از پاره‌های تن من در قم دفن می‌شود که فاطمه نام دارد و امام جواد(ع) نیز فرمودند هرکس عمه مرا در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود که این نشان دهنده جایگاه و اهمیت این بانوی پرهیزکار نزد اهل بیت(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت معصومه(س) شفاعت کننده شیعیان برای ورود به بهشت است، گفت: در زیارت حضرت معصومه(س) می‌خوانیم که «یا فاطمه اشفعی لنا فی الجنه؛ ای بانوی بزرگوار ای کریمه اهل بیت(ع) برای ما بهشت را شفاعت کن و ما را بهشتی کن».

حضرت معصومه(س) نعمتی برای ایرانیان

آیت الله پورمحمدی افزود: خداوند حضرت معصومه(س) و برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) را نعمتی برای کشور ایران قرار دادند، امام صادق(ع) ۴۵ سال پیش از ولادت حضرت معصومه(س) آن را پیش‌بینی کرده بودند و تأکید کردند شیعیان ما با شفاعت ایشان وارد بهشت می‌شوند.

استاد حوزه علمیه، اجر زیارت حضرت معصومه(س) را با ارزش خواند و تصریح کرد: امیدوارم خداوند توفیق زیارت و الهام گیری و تأسی از حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) را به جامعه بدهد تا با الگو گیری از این دو بزرگوار عاقبت به خیر و رستگار شویم.

حضرت معصومه(س) در تبعیت از امام رضا(ع) کوتاهی نکردند

حجت الاسلام عسگر دیرباز رئیس دانشگاه قم نیز د در این زمینه با اشاره به اینکه سالروز میلاد حضرت معصومه(س) یکی از روزهای پر عظمت تاریخ است، می‌گوید هنگامی که مأمون، امام رضا(ع) را به خاطر کنترل بیشتر به خراسان فراخواند بعد از آن خاندان علوی از جمله فرزندان حضرت موسی بن جعفر(ع) به خاطر دیدار برادر خود عازم ایران شدند.

وی ادامه می‌دهد که حضرت معصومه(س) در راه و در نزدیکی ساوه بیمار شدند و کاروانشان به سمت قم رفت و در قم نیز از دنیا رفتند.

روحیه تبلیغی حضرت معصومه(س) یکی از ویژگی‌های مهم شخصیت ایشان است و در واقع سفرایشان، سفر تبلیغی و زیارتی بود

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت معصومه(س)، بیان می‌کند که حضرت فاطمه معصومه(س) در تبعیت از امام رضا(ع) هیچ‌گونه کوتاهی نکردند و به ولایت امام رضا(ع) ایمان داشتند و در این زمینه به کمال و آگاهی رسیده بودند.

وی یادآور شد که حضرت معصومه(ع) به قصد دیدار برادر خویش این مسیر طولانی را از مدینه آغاز کردند و همین راه طولانی باعث تبلیغ و ترویج مظلومیت خاندان پیامبر(ص) بود و داشتن روحیه تبلیغی حضرت معصومه(س) یکی از ویژگی‌های مهم شخصیت ایشان است و در واقع این سفر، سفر تبلیغی و زیارتی بود.

حجت الاسلام دیرباز با اشاره به علت نام‌گذاری کریمه اهل بیت(ع) به نام «معصومه»، اظهار داشت: این لقب مهمی است که نشان دهنده طهارت روح و شدت شیفتگی به خداوند متعال است که می‌تواند برای زنان و مردان امروز و آِینده بهترین سرمشق باشد.

منبع:خبرگزاری مهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی