سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: اکنون در دانشگاه‌های کشور، دانشجویان رشته روانشناسی برای کار حرفه‌ای تربیت نمی‌شوند.

دانشجویان روانشناسی برای کار حرفه‌ای تربیت نمی‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، "محمد حاتمی" با حضور در برنامه کشیک سلامت، افزود: هم اکنون حدود ۳۰۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف در رشته روانشناسی تحصیل می‌کنند و تقریبا ۸۰ هزار نفر فارغ‌التحصیل وجود دارد که از این تعداد ۴۸ هزار نفر عضو سازمان نظام روانشناسی هستند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: در ۶ سال گذشته تمایل متقاضیان برای تحصیل در رشته‌های مختلف روانشناسی افزایش یافته و این در حالی است که در رشته‌های پزشکی شاهد خالی‌شدن صندلی‌ها هستیم. این موضوع باعث شد تا به غیر از دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های مانند آزاد، پیام‌نور، غیرانتفاعی و پردیس‌های دانشگاه‌های دولتی حدود سه برابر ظرفیتشان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، پذیرش دانشجو داشته باشند.

"محمد حاتمی" با اشاره به نامه اخیر سازمان نظام روانشناسی به وزرات علوم و تحقیقات، گفت: در حالی‌که حتی در دانشگاه‌های دولتی امکانات آزمایشگاهی صفر است، فارغ‌التحصیلانی که از لحاظ حرفه‌ای آموزشی ندیده‌اند، انتظار دارند که سازمان برای آنان پروانه اشتغال صادر کند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تاکید کرد: این دانشگاه‌ها، دانشجویان را برای انجام کار حرفه‌ای تربیت نمی‌کنند و این به معضلی برای سازمان نظام روانشناسی تبدیل شد تا جایی که هیات مقررات زدایی برای حل این مشکل دخالت کرد و از سازمان نظام روانشناسی خواست به همه‌ی فارغ‌التحصیلان پروانه اشتغال بدهد که قطعا این مسئله مورد تایید سازمان نیست؛ زیرا حقوق مردم پایمال می‌شود.

"محمد حاتمی" با تاکید بر ارزیابی دانشجویان از نظر علمی و شخصیتی، گفت: بر اساس مصوبه هیات مقررات زدایی ما باید انجام مصاحبه را برای اعطای پروانه اشتغال لغو کنیم و برای فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد پروانه صادر کنیم؛ حتی اگر در رشته مرتبط تحصیل نکرده باشند. اما در این شرایط کسانی پروانه اشتغال می‌گیرند که حتی با اصول اولیه روان‌درمانی آشنایی ندارند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره افزود: اکنون در مقطع دکترا دانشجویانی در رشته روانشناسی بالینی فارغ‌التحصیل می‌شوند که حتی با یک بیمار هم روبه‌رو نشده‌اند؛ بنابراین پیشنهاد دادیم تا وزرات علوم با همکاری با وزارت بهداشت این فرصت را مهیا کند تا از مراکز درمانی و ظرفیت‌ها برای آموزش استفاده شود.

کشیک سلامت به تهیه‌کنندگی سهیل سلیمانی کاری است از گروه سلامت اجتماعی که روز‌های شنبه، دوشنبه و چهارشنبه حوالی ساعت ۱۸ از شبکه سلامت سیما پخش می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی