سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات

تنها روانشناسان و مشاورانی می توانند به مردم خدمات ارائه دهند که دارای مجوز و پروانه این سازمان باشند

خدمات روانشناسانی؛ فقط با پروانه نظام روانشناسیرئیس سازمان نظام روانشناسی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت : تنها روانشناسان و مشاورانی می توانند به مردم خدمات ارائه دهند که دارای مجوز و پروانه این سازمان باشند و در مطب آنها پروانه اخلاق حرفه ای و میزان تعرفه ها و شماره تلفن بازرسی سازمان در معرض دید مراجعه کنندگان قرار گرفته باشد.
دکتر محمد حاتمی  افزود: مردم گول روانشناس نماها در فضای مجازی را نخورند ، اسامی پنج هزار روانشناس مورد تایید این سازمان در سایت سازمان به نشانی www.pcoiran.ir قرار دارد.
وی گفت : نهادهایی به جز سازمان نظام روانشناسی در سال های اخیر مجوز روانشناسی داده اند که به آسیب های روانی اجتماعی منجر شده است و با جلسات متعددی که در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی داشته ایم این موضوع در حال حل شدن است .
حاتمی با اشاره به زمان طولانی کسب مجوز پروانه برای روانشناسان و مشاوران گفت: این موضوع نیز در حال حل شدن است و از ماه آینده مجوز و پروانه مشاوره در 4 استان خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، اصفهان و شیراز مجوزها در همان استان صادر می شود .
وی با تاکید بر نقش مهم پیشگیری گفت : براساس گزارش ها، سه دهم یک درصد بودجه سلامت کشور به پیشگیری اختصاص دارد و مسئول واحدی هم ندارد این درحالی است که در کشورهای پیشرفته 15 تا 18 درصد بودجه سلامت برای پیشگیری است .
دکتر حاتمی با تاکید بر اهمیت پیشگیری و نقش موثر مشاوران و روانشناسان در این زمینه گفت: براساس برخی آمارها سن اعتیاد تا 13 سال هم رسیده است این یعنی مشاوره و روانشناسی در آن جا ناموفق بوده است چرا که طبق استانداردهای جهانی هر مدرسه باید یک مشاور و روانشناس داشته باشد تا استرس ، ناایمنی روانی، اضطراب و مشکلات را رصد کند.
وی گفت : همچنین معلمان باید در این زمینه آموزش های روانشناسی دیده باشند این در حالیست که کل مشاوران آموزش و پرورش 20 هزار نفر است اما ما 120 هزار واحد آموزشی در کشور داریم یعنی حدود صد هزار روانشناس و مشاور کم است.
رئیس سازمان نظام روانشناسی افزود: ما طرحی به آموزش و پرورش پیشنهاد دادیم که جدی نگرفتند نامه هم می فرستیم جواب نمی دهند.
حاتمی ادامه داد: ما می توانیم 30 هزار روانشناس و مشاور مورد تایید را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم که نه نیاز به استخدام و نه نیاز به مسائل مالی دارند اما آموزش و پرورش درگیر مسائلی است که به مسائل روانشناسی و آسیب ها کمتر توجه می کند.
وی گفت: آموزش و پرورش انگیزه ای ندارد تا تفاهم نامه ای را که با سازمان نظام روانشناسی منعقد کرده اجرایی کند و فقط تفاهم نامه امضا و نوشته شده و در اجرا هیچ اقدامی نیست.
­رئیس سازمان نظام روانشناسی افزود:بسیاری از مسائل حاد از جمله اُفت های تحصیلی از یک نقطه کوچک شروع می شود و با بی توجهی به رفتارهای نامناسب تا نافرمانی پیشرفته و رفتارهای ضد اجتماعی و فرار و اعتیاد ختم می شود اینها قابل پیشگیری است تمام مسائل دوران کودکی و نوجوانی قابل پیشگیری و مداخله است.
وی گفت: ما با تشکر از خدمات مسئولان ، خواهان پیگیری بیمه خدمات روانشناسی نیز هستیم ، خدمات روانشناسی هزینه خدمات درمانی را پایین می آورد و این به نفع کشور است .
حاتمی افزود: برای 45 دقیقه مشاوره بر حسب شهرستان و استان و درجه تحصیلی روانشناس بین 70 تا 140 هزار تومان هزینه دریافت می شود که قشرهای کم درآمد نمی توانند از خدمات روانشناسان استفاده کنند بنابراین بیمه این خدمات کمک بزرگی در راستای استفاده بیشتر از خدمات روانشناسی و کاهش هزینه های درمانی خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی