سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
بیانیه حزب اعتدال و توسعه

رؤسای دانشکده‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه‌های سراسر کشور طی بیانیه‌ای بر مسئولیت این دانشکده‌ها در برابر مشکلات اجتماعی جامعه تاکید و خواستار ورود دانشگاه ‌ها برای ارائه راهکار و حل این معضلات شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه تهران، در گردهمایی رؤسای دانشکده‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه‌های سراسر کشور که مدیرانی از دانشگاه‌های شیراز، اصفهان، اهواز، بیرجند، الزهراء، علامه طباطبائی، شهید بهشتی و خوارزمی و اعضای هیأت رئیسه و مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران حضور داشتند، براساس مصوبات نشست قبلی مقرر شد که دبیرخانه دائمی رؤسای دانشکده‌ها در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران تشکیل و قبل از برگزاری نشست‌ها، هماهنگی برای تعیین دستور جلسه و سایر فعالیت‌های مشترک پیگیری لازم انجام گیرد.

در این گردهمایی برمواردی در قالب بیانیه نهایی تاکید شد که به شرح ذیل آمده است:

۱- به منظور بررسی و ارزیابی موضوعات و مسائل مطرح شده در نشست رؤسای دانشکده‌ها، تاکید گردید که کمیته‌های مختلفی مانند کمیته اخلاق، پژوهش، مستندسازی و... شکل گیرد. در این زمینه مقرر شد اعضا نظرات و دیدگاه‌های خود را به دبیرخانه ارائه دهند تا جمع بندی صورت گیرد.

۲- با توجه به رسالت و مأموریت‌های دانشکده‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه‌های کشور در قبال مسائل و مشکلات جامعه مانند مشکلات عاطفی، رفتاری و روان‌شناختی، اعضا آمادگی کامل دانشگاه‌ها را برای کمک به حل مسائل اجتماعی اعلام کردند. در این رابطه مقرر شد که بسته‌های خدماتی و تخصصی توسط دانشکده‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی در سطح کشور تهیه شود.

۳- ارتباط با سازمان‌ها و نهادهای تخصصی مرتبط به ویژه وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری مورد تاکید قرار گرفت. اعضای نشست خواستار مشارکت هدفمند و نهادینه شده و چاره‌جویی نظام مشخص برای ارتباط و تعامل با سازمان‌ها در سطح گسترده بوده و مجدانه از مسئولین وزارتخانه‌های ذیربط درخواست شود از ظرفیت و توانایی دانشگاه‌ها و مرکز آموزش عالی در جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌های توسعه علمی و اجرایی کشور استفاده کنند. ارتباط با مدارس و حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های علوم تربیتی و روان‌شناسی در مرکز آموزشی به مساعدت بیشتر مسئولین نیاز دارد. ضمناً مقرر شد در برخی از نشست‌ها و گردهمایی دانشکده‌ها از مسئولین دعوت به عمل آید.

۴- با توجه به مفاد بیانیه دانشگاه شیراز، اعضای نشست بر موضوع جدایی‌ناپذیری رشته‌های روان‌شناسی بالینی و سلامت از وزارت علوم تحقیقات و فناوری تاکید کردند. در این نشست با توجه به فعالیت‌های مختلفی که در سطح دانشگاه‌ها و سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره صورت گرفته است، حمایت کامل خود را از خواسته بحق روان‌شناسان را اعلام کردند.

۵- با توجه به نقش شورای تحول علوم انسانی شورای انقلاب فرهنگی در بازنگری برنامه‌های درسی رشته‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی روی ارتباط و تعامل هدفمند با دانشکده‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی و اخذ نظرات و دیدگاه‌های و کارشناسی و تخصصی از آنها مورد تاکید قرار گرفت. بازنگری روی اعضای شورای تحول و استفاده از ظرفیت همه دانشگاه‌ها ضروری است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی