سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
دهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد با هدف دستیابی به آخرین یافته‌های علمی و تحقیقاتیِ متخصصان داخلی و خارجی و با محوریت پژوهشهای فرارشته‌ای در دانش اعتیاد، در تاریخ ۲۴ و ۲۵ شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.
عضو مرکز تحقیقات اعتیاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به تأثیری که اختلالات روانپزشکی در بروز اعتیاد دارند، گفت: اگر فقط به کنترل مصرف مواد مخدر و درمان اعتیاد توجه کنیم، هرگز در درمان معتادان موفق نمی‌شویم.

به گزارش میگنا، رضا دانشمند با اشاره به اینکه دهمین کنگره دانش اعتیاد از 24 تا 26 شهریور ماه در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود ،گفت: درصد بسیار بالایی از افرادی که مصرف کننده مواد مخدر هستند سابقه اختلالات روانپزشکی دارند.

وی گفت: در بسیاری از موارد علت گرایش افراد به مصرف مواد مخدر، ناهنجاری‌های خلقی و هیجانی عدم توانایی در مدیریت و کنترل هیجان و یا اختلالات رفتاری مانند افسردگی، اضطراب، بی‌ثباتی در هیجان و خلق و خو است.

عضو مرکز تحقیقات اعتیاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ادامه داد: منظور از عامل یا همراه در افرادی که مواد مصرف می کنند را اینگونه تشریح کرد و گفت : به عنوان مثال عامل گاه می‌تواند در کسانی که مواد مصرف می کنند به این صورت باشد  که افسردگی فرد را به سمت مصرف گرایش دهد و گاه ممکن است افسردگی وجود داشته باشد و در مصرف فرد تاثیر گذار باشد.

وی در ادامه گفت: اگر فقط به کنترل مصرف مواد و درمان اعتیاد فرد توجه کنیم و اختلالات روانیشان را مدنظر قرار ندهیم هرگز در درمان آنها موفق نخواهیم بود و به همان اندازه که مداخلات درمانهای زیستی و دارویی در درمان این بیماران اهمیت دارد مداخلات غیر دارویی و روانپزشکی هم  بسیار اهمیت دارد و بدون اینها درمان موفق نخواهد بود.

 دبیر بخش مقالات بین المللی دهمین کنگره دانش اعتیاد این کنگره را مهمترین و بزرگترین گردهمایی کارشناسان و اندیشمندان در حوزه اعتیاد دانست و اظهار داشت: محورهای وسیعی در زمینه علوم پایه، تازه های عصب شناختی، مطالعات حیوانی چه در حوزه بالینی و  پیشگیری، مداخلات درمانی جدید، رویکرد به درمان  و عوارض و شناخت مواد، مداخلات کاهش آسیب و رویکردهای روانی و اجتماعی که تمام این موارد به صورت سخنرانی و در کنگره ارائه می‌شود .

وی محورهای خاص در این کنگره را شامل اعتیاد در کودکان، اعتیاد در زنان، اعتیاد در بیماران جسمی و روانپزشکی عنوان کرد.

دانشمند گفت: این کنگره حدود 3 هزار مخاطب دارد و 1000 مقاله و 40 پنل تخصصی با گرایش‌های مختلف و حدود 15 نفر از اساتید برجسته خارجی از سازمان بهداشت جهانی ومراکز بین المللی در حوزه علمی و عملی از داخل و  خارج کشور در ا ین کنگره حضور خواهند داشت. 

وی گفت: ایران جز کشورهایی بوده که در حوزه دانش اعتیاد در جهان پیشرو است و از نظر علمی جایگاه برجسته‌ای دارد و قطعا وجود همچنین کنگره بین المللی در منطقه به عنوان یک موقعیت برجسته می‌تواند سابقه ایران در فیلد اعتیاد باشد.
دهمین کنگره دانش اعتیاد 24 شهریور ماه سال جاری با حضور نهادها و سازمانهای مرتبطِ علمی و اجرایی و اساتیدی از کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران، مرکز تحقیقات سوء‌مصرف و وابستگی به مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با هدف آشنایی متخصصان و مسئولان با آخرین تحقیقات در عرصه دانش اعتیاد، از سال 1386 تاکنون با همکاری مراکز علمی و سازمانهای ذیربط از جمله دانشکده فناوری نوین دانشگاه علوم پزشکی تهران، ستاد مبارزه با مواد مخدر، پلیس مبارزه با مواد مخدر و مرکز ملی مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران اقدام به برگزاری این کنگره کرده و بر محوریت این موضوعات است:

- اختلالات همراه روانپزشکی در اعتیاد

- ارزیابی آزمایشگاهی و سنجش مواد محرّک

- اعتیاد در زنان

- اعتیاد و ابعاد فرهنگی

- اعتیاد و مسائل اجتماعی

- پرستاری و مددکاری در اعتیاد

- پژوهش در اعتیاد و اپیدمیولوژی مصرف مواد

- درمان و بازتوانی در اعتیاد

- ژنتیک و اپی ژنتیک

- مشکلات جسمی در مصرف مواد

- مصرف الکل و عوارض آن

انجمن مددکاران اجتماعی ایران نیز یکی از قسمتهای تخصصی این کنگره را به‌عهده دارد؛ این کنگره در محل سالن همایشهای رازیِ دانشگاه علوم پزشکی ایران واقع در اتوبان همت تهران برگزار می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی