سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی برگزار می‌شود
پیمان حسنی ابهریان، در آستانه برگزاری هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی، اظهار کرد: با توجه به اینکه علوم اعصاب یک حوزه بین رشته‌ای است که شاخه‌های مختلف علوم اعصاب شناختی، مغز و شناخت، علوم اعصاب محاسباتی، علوم اعصاب اجتماعی، زبان شناسی، تجارت، بازاریابی، هنر، زیباشناسی و... را شامل می‌شود، لذا این کنگره یک گستره بزرگی را فراهم می‌کند که فیزیولوژیست‌ها، مهندسین، آناتومیست‌ها، فیزیکدانان، ریاضی‌دانان، اندیشمندان و پژوهشگران حوزه هنر و علوم انسانی، پزشکان، پیراپزشکان و مخصوصا فعالان حوزه توانبخشی و روانشناسی و سایر حوزه‌های علوم اعصاب پایه و بالینی دور هم جمع شوند تا بتوانند آخرین دستاوردها را تبادل کنند و در این راستا فضایی پیش آید تا دانشجویان و دانش‌پژوهان بتوانند به تبادل نظر پرداخته و از سخنرانی اساتید و پژوهشگران استفاده کنند.

وی گروه‌های هدف در این کنگره را پزشکان، پیراپزشکان، فعالان حوزه توانبخشی، کاردرمان، گفتاردرمان، روانشناسان، متخصصین علوم ریاضی و فیزیک، گروه‌های مختلف علوم پایه پزشکی، فارماکولوژی، فیزیولوژی، آناتومی و پزشکان مغز و اعصاب، اعصاب و روان، طب فیزیکی و توانبخشی، مهندسین کامپیوتر و پزشکی، الکترونیک، بیوانفورماتیک و زبان شناسان برشمرد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی علوم شناختی، یکی از محورهای مهم این کنگره را حوزه شناخت و علوم شناختی دانست و افزود: محور دیگر علوم اعصاب بالینی شامل درد و سیستم عصبی، سیستم حرکتی و اختلالات حرکتی است.

ابهریان ادامه داد: محورهای دیگر شامل علوم اعصاب اجتماعی، علوم اعصاب محاسباتی و روانشناسی و عصب روانپزشکی بوده و یکی دیگر از محورهای مهم در این کنگره حوزه توانبخشی عصبی شناختی است که شامل آسیب‌های مغزی و اختلالات ناشی از آنها، بیماری‌های مغز و اعصاب، زوال مغز، ام اس، سکته‌های مغزی، صرع و تومورهای مغزی است. فن‌آوری‌های نوین در حوزه علوم اعصاب، روش‌های مختلف تصویربرداری مغز، نوروفیزیولوژی و نوروفارماکولوژی از دیگر مباحث مهم این کنگره خواهد بود.

وی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های این کنگره مسئله کاربردی سازی علوم اعصاب است که سعی شده مباحث پایه را به مباحث بالینی مرتبط کنیم و بتوانیم بیشتر حوزه‌های کاربردی را مطرح کنیم. مسئله کارآفرینی در حوزه علوم اعصاب نیز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فعالان جوان این حوزه است  که سعی شده در چندین پنل گفتگو داشته باشیم تا کارآفرینی را در حوزه علوم اعصاب گسترش دهیم.

عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی علوم شناختی اظهار کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین حوزه‌ها، تکنولوژی‌های جدید و نوروتکنولوژی و بازی‌های کامپیوتری و شناختی در حوزه مغز و شناخت است که سعی کردیم در این کنگره معرفی کنیم. همچنین، یکی دیگر از برنامه‌های کنگره پیش رو، برگزاری دومین المپیاد علوم اعصاب بالینی و شناختی در سطح دانشجویی است.

ابهریان، علوم اعصاب را یکی از جذاب‌ترین و گسترده‌ترین حوزه‌های دانش در چند سال اخیر در دنیا نام برد و افزود: دستاوردهای فن آورانه در حوزه علوم اعصاب در جهان باعث شد افرادی که دچار فلج حرکتی هستند بتوانند تنها با استفاده از امواج مغزی از تبلت استفاده کنند و بنویسند و حتی خرید کنند. تکنولوژی به ما کمک کرده تا افراد بتوانند بدون دخالت دست بازی کنند. در این دو سال اولین تقویت کننده حافظه مصنوعی ساخته شده، اندام‌های مصنوعی رباتیک با مغز کنترل شدند و همچنین کاشت‌های الکتریکی، افراد ناتوان را قادر به حرکت کرد و مشخص شد آلزایمر می‌تواند علت عفونی داشته باشد و ویروس تبخال نوع یک می‌تواند با آن در ارتباط باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دستاوردهای این حوزه، کشف ارتباط مستقیم آناتومیکی محور روده به مغز، قلب و ریه از طریق عصب واگ یا همان زوج دهم مغزی است که در پی این کشف مشخص شد روده می‌تواند با اضطراب و افسردگی و شناخت ارتباط داشته باشد و این کشف منجر به درمان‌های جدیدی در چاقی، اختلالات خوردن، افسردگی و حتی طیف اوتیسم می‌شود.

دبیر علمی هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی، تأکید کرد: موارد مذکور برخی از دستاوردهای علمی و فناوری‌های جدید در حوزه علوم اعصاب در دنیا بوده و علاقمندان می‌توانند در این حوزه با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری علوم اعصاب در کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی آشنا شوند.

ابهریان گفت: شناخت یک مسئله پایه‌ای است و در بسیاری از مشکلات مربوط به سیستم عصبی اعم از بیماری‌های سیستم مغز و اعصاب و یا بیماری‌های اعصاب و روان نقش مهمی دارد و از آنجا که ریشه بسیاری از اختلالات سیستم عصبی مسائل شناختی و اختلال در عملکردهای شناختی است، ما با تشخیص به موقع می‌توانیم پیشگیری داشته باشیم و با توانمندسازی شناختی می‌توانیم درمان انجام دهیم و با اضافه کردن توانبخشی شناختی به درمان‌های متداول می‌توانیم روند توانبخشی را تسهیل کنیم.

هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی از ۲۷ تا ۲۹ آذر ۹۸ در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی