استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد گفت: هوش هیجانی به واسطه شناخت افراد یک سازمان از رفتار درونی خود و دیگران به ارتقا ارتباطات درون سازمانی کمک وافری می کند.
به گزارش ایرنا، محسن فاطمی در همایش آموزشی تاثیر هوش هیجانی بر بهبود سازمانی افزود: داشتن هوش هیجانی می تواند نقش مهمی بر کیفیت ارتباط در یک سازمان ایجاد کند.
وی ادامه داد: روابط حاوی هوش هیجانی موجب استرس، گرفتگی و ناراحتی و بالعکس روابط فاقد هوش هیجانی می تواند موجب شکوفایی، پویایی و بالندگی شود.
فاطمی اضافه کرد: نخستین عامل در هوش هیجانی آگاهی از احساسات و دنیای درونی افراد است.
این استاد دانشگاه یادآورشد: به میزان استقبال انسان ها در روابطشان میراث هیجانی آنها متفاوت است.
وی افزود: یکی از مهم ترین عومل هوش هیجانی بیان مشکلات بدون حمله و برخورد با فرد مورد نظر است.
این استاد دانشگاه گفت: سازمان ها می توانند همانند انسان ها از توسعه و تعالی برخوردار باشند و این توسعه سازمانی می تواند بر روی زندگی افراد در محیط سازمانی و زندگی شخصی تاثیر بگذارد.
فاطمی تصریح کرد: انسان های دارای هوش هیجانی بالا امیدواری و نگاه مثبت آنها به مراتب بیشتر از انسان هایی است که هوش هیجانی پایین تری دارند.
وی افزود: وجود هوش هیجانی در افراد سازمانی منتج به کمک انسان ها به یکدیگر در روند تعالی و پیشرفت می شود.
استاد دانشگاه ماساچوست یادآورشد: هر انسانی که هیجانی را تجربه می کند بلافاصله آن هیجان در رفتار وی نمایان خواهد شد.
فاطمی گفت: در صورت مطرح نشدن مشکل افراد یک سازمان برای افراد تحمل کننده آن مشکل اثرات زیانباری ایجاد می شود.