سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات

ارائه آخرین یافته‌های پژوهشی در حوزه روانشناسی و مشاوره خانواده

logo_nahayee.png

دومین کنگره ملی روانشناسی خانواده با هدف تبیین الگوی مطلوب خانواده در بستر ارزش‌های دینی و فرهنگی، ارائه یافته‌های پژوهشی جدید و ارج‌ نهادن به تلاش پژوهشگران روانشناسی و مشاوره خانواده، هشتم و نهم دی‌ ماه امسال در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دومین کنگره انجمن علمی روانشناسی خانواده ایران با همکاری اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی‌ایرانی پیشرفت با عنوان خانواده در بستر ارزش‌های دینی و فرهنگی 8 و 9 دی‌ ماه جاری برگزار خواهد شد.

تغییر الگوهای ازدواج، تغییر در سنت‌های مربوط به روابط خانوادگی، بالا رفتن سن ازدواج، نرخ روزافزون طلاق، ضعف نظام آموزشی کشور در پرورش مهارت‌های زندگی و قابلیت‌های همسرگزینی، خلأ ناشی از تبیین الگوهای ازدواج، تن دادن به ازدواج‌های هیجانی، غیراخلاقی، تحمیلی و ناخواسته، فقدان برنامه آموزشی مناسب قبل از ازدواج، ضعف قوانین مربوط به ازدواج و خانواده، عدم توجه کافی بعضی از والدین به اندیشه فرزندآوری و اثرات تکنولوژی بر نظام خانواده از جمله چالش‌هایی هستند که متخصصان روانشناسی خانواده با آن‌ها روبرو هستند.

بدین منظور انجمن علمی روانشناسی خانواده ایران با همکاری اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی‌ایرانی پیشرفت با هدف تبیین الگوی مطلوب خانواده در بستر ارزش‌های دینی و فرهنگی و همچنین معرفی فعالیت‌های پژوهشی در این زمینه و در راستای ارج نهادن به تلاش محققان این حوزه، دومین کنگره ملی روانشناسی خانواده در بستر ارزش‌های دینی و فرهنگی  را برگزار می‌کند.

این کنگره در تلاش است که آخرین دستاوردهای علمی در زمینه‌های مرتبط را توسط متخصصان مربوطه در قالب ارائه مقاله و نمایش پوستر ارائه دهد؛ ارائه سخنرانی‌های کلیدی داخلی و بین‌المللی، برگزاری پانل‌ها و کارگاه‌های تخصصی، ارائه یافته‌های پژوهشی و تجلیل از پژوهشگران و اندیشمندان ممتاز حوزه روانشناسی، مشاوره خانواده و ازدواج و معرفی آثار برجسته آنان از مهم ترین برنامه‌های این کنگره 2 روزه است.

سخنرانی‌های کلیدی این کنگره با عناوین "خانواده در پرتو اخلاق و معنویت" توسط پروفسور شکوه نوابی‌نژاد استاد دانشگاه خوارزمی و "آثار روانشناختی منظر دینی در مدل ABC-X" توسط دکتر سیدمحسن فاطمی مدرس و فلو دانشگاه هاروارد ارائه می‌شود.

همچنین در حاشیه این کنگره سه پنل تخصصی با عناوین "راهکارهای عملی ترویج ازدواج به‌هنگام"، "خانواده پایدار، پویا، متعادل و متعالی در افق مرکز الگوی اسلامی‌ایرانی پیشرفت" و "راهکارهای عملی پیش‌بینی و پیشگیری از طلاق" با حضور متخصصان و صاحب‌نظران از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

برگزاری سه کارگاه آموزشی تخصصی با عناوین "آسیب‌شناسی و تشخیص اختلات روانی (1) باcase presentation"، "تحقیقات کیفی در روانشناسی و مشاوره با استفاده از نرم‌افزار Nvivo" و "اخلاق حرفه‌ای در مشاوره و روانشناسی" از دیگر برنامه‌های جانبی این کنگره اعلام شده است.

این کنگره در 18 محور تخصصی شامل "پایداری و تعالی خانواده"، "خانواده، دین و فرهنگ"، "خانواده، رسانه/ فضای مجازی"، "حریم خانواده"، "خانواده مطلوب"، "خانواده/ حکومت و قوانین حمایتی"، "راهکارهای ترویج ازدواج دقیق و به‌هنگام"، "اشتغال و ازدواج"، "آرامش در خانواده"، "آموزش در خانواده، پویایی در کار (سازمان)"، "آسیب‌شناسی خانواده"، "نظریه‌های خانواده‌محور و ارزش‌های دینی فرهنگی"، "کارکردهای خانواده"، "جایگاه و رسالت خانواده در ادیان ابراهیمی (ع)"، "خانواده و رویکردهای فرزندپروری"، "رسالت نهادهای کشوری در تدوین برنامه‌های خانواده‌محور"، "مؤلفه‌های اصلی الگوی خانواده ایرانی‌اسلامی" و "رضامندی زناشویی" برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقالات خود را حداکثر تا 15 آبان‌ماه به دبیرخانه این کنگره به نشانی دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، طبقه سوم، دبیرخانه دومین کنگره ملی روانشناسی خانواده و یا پست الکترونیک  congress@fpai.ir ارسال کنند. پایان مهلت ارسال مقالات نیز 30 آبان‌ماه و زمان اعلام نتایج داوری نهایی پنج آذر ماه خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی