سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
درونگرایی از ۱۴ ماهگی قابل تشخیص است
برخی کودکان دارای رفتارهایی خاص در نوع کنش خود با محیط هستندکه بررسی این روش ها می تواند نوع شخصیت درون گرا یا برون گرا بودن ان ها را فاش کند. در حقیقت برخی نشانه ها در کودکی شامل رفتار محتاطانه، ترس بیش از حد و اجتناب نسبت به اشیاء، افراد و موقعیت های ناآشنا یک نشانه از وجود درون گرایی در یک فرد است.

به گفته محققان، کودکانی که این نوع رفتار را از خود نشان می دهند در معرض خطر بیشتری برای اختلالات اضطرابی و کناره گیری اجتماعی قرار دارند. این مطالعه نشان داد افرادی که این الگو را در اوایل کودکی خود نشان می‌دهند، احتمالاً دارای روابط عاشقانه کمتر و عملکرد اجتماعی پایین ‌تری هستند.

با این حال، محتاط بودن هیچ تأثیر منفی بر موفقیت افراد در تحصیل یا اشتغال نداشت. دکتر دانیل پاین، یکی از نویسندگان اصلی این مطالعه، گفت: در حالی که بسیاری از مطالعات رفتارهای دوران کودکی را با خطر آسیب ‌شناسی روانی مرتبط می‌دانند، یافته ‌های مطالعه ما منحصر به ‌فرد است.

موضوع فوق به این دلیل است که مطالعه ما خلق و خو را خیلی زود در زندگی ارزیابی و آن را با نتایجی که بیش از ۲۰ سال بعد از طریق تفاوت ‌های فردی در فرآیند های عصبی رخ می‌داد، مرتبط کرد.

این مطالعه شامل بررسی رفتارهای ۱۶۵ نوزاد بود که ابتدا در ۱۴ ماهگی، سپس در ۱۵ سالگی و بعداً در ۲۶ سالگی ردیابی شده و نوع شخصیت آن ها تحلیل شد.

دکتر ناتان فاکس، از دیگر پژوهشگران این تیم تحقیقاتی درباره یافته های فوق گفت: این شگفت ‌انگیز است که ما توانسته ‌ایم با این گروه از افراد در طول سالیان متمادی در تماس باشیم. ما طی این مدت با والدین این افراد تعامل داشته ودر نوجوانی، طیف وسیعی از تست‌ های روان‌ شناختی و فیزیولوژیکی عصبی به آنها داده شد.

یک آزمایش مورد توجه در این مطالعه، تست میزان حساسیت آنها نسبت به اشتباه کردن بود. محققان در این رابطه دریافتند افرادی که نسبت به اشتباهات خود بسیار حساس هستند، به مشکلات مرتبط با اضطراب مبتلا می شوند. کسانی که به اندازه کافی نسبت به اشتباهات خود حساس نیستند در معرض مشکلاتی مانند سوء مصرف مواد و رفتارهای تکانشی هستند.

دکتر فاکس در این رابطه گفت: ما زیست ‌شناسی بازداری رفتاری را در طول زمان مطالعه کرده‌ایم و واضح است که این ویژگی تأثیر عمیقی بر نتیجه رشد روانی افراد دارد.

شرح کامل این پژوهش در در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.


مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: میگنا به نقل از سیناپرس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی