سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات

رضوی در رادیو گفت‌وگو عنوان کرد: تدوین استاندارد کمی و کیفی خدمات روان‌درمانی و روانپزشکی ضروری است و اگر استاندارد این خدمات تعریف و تدوین شود می‌تواند تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ سید سجاد رضوی، دبیر شورای عالی بیمه سلامت کشور در وزارت بهداشت در گفتگوی تلفنی با برنامه «گفتگوی اجتماعی» در مورد ویزیت‌های دیوانه کننده روان درمانی گفت: استانداردهای خدمات روانپزشکی و روان درمانی در بخش‌های بیمارستانی تعریف و مشخص شده است و بیمه هم این خدمات را در بخش بستری بیمارستان‌ها پوشش داده است ولی در بخش سرپایی معیار و استاندارد کمرنگ است و اندازه گیری آن برای سازمان‌های بیمه ممکن نیست و تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: خدمات روانپزشکی و روان درمانی در بخش سرپایی و در مطب‌ها به دلیل اینکه استانداردها و معیارها مشخصی ندارند کارشناسان بیمه هم نمی‌توانند نظارت کنند.

رضوی اظهار داشت: بیمه‌ها بین ابعاد جسمی و فیزیکی بیمار به بعد روانی هم اعتقاد دارند و می‌خواهند در این بعد هم دخالت کنند ولی اگر استاندارد خدمات روان درمانی مشخص نباشد بیمه‌ها هم پای کار نمی‌آیند.

دبیر شورای عالی بیمه سلامت کشور در وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه اطلاعات مردم در حوزه روان درمانی بسیار کم است گفت: اگر خدمات روان درمانی و روانپزشکی استاندارد نداشته باشد مردم بی پناه خواهند ماند.

*** بار هزینه‌های روان‌درمانی بر دوش مردم

رضوی در ادامه با تاکید بر اینکه شورای عالی بیمه سلامت کشور در جهت تدوین این استانداردها از دفتر تدوین استاندارد و تعرفه خدمات سلامت وزارت بهداشت پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد اظهار داشت: برای تدوین استاندارد خدمات روان درمانی وروانپزشکی قطعا حوزه روانپزشکی و روان شناختی باید ارتباطات خود را با دفتر تدوین استاندارد و تعرفه خدمات سلامت وزارت بهداشت بیشتر کرده و بر ضرورت تدوین این استانداردها تاکید کند و بخواهند که تدوین این استانداردها در اولویت قرار گیرد که اگر استانداردها نوشته شود، حتما خدمات روان درمانی و روانپزشکی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد تا بتوانیم باری از دوش مردم در مورد هزینه‌های روان‌درمانی برداریم.

وی در ادامه در مورد تعرفه ویزیت روانپزشکان ادامه داد: در کتاب تعرفه خدمات درمانی که مصوبه هیات وزیران است خدمات روان پزشکی تعریف شده است و هر ساله تعرفه‌های آن باز نگری و اعلام می‌شود و تعرفه‌هایی برای بخش دولتی و خصوصی و گروه‌های روان پزشکی یا روان درمانی بسته به مدت زمانی که مشاوره انجام می‌دهند در نظر گرفته می‌شود که این تعرفه‌ها سقف تعرفه بوده و دریافت مبلغ بیشتر از این تعرفه‌ها ممنوع است.

دبیر شورای عالی بیمه سلامت کشور در وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: معاونت نظارت بر درمان نیز بر این تعرفه‌ها نظارت دارند و موارد تخلف را بر اساس آیین نامه‌ها و قوانین بررسی و برخی را نیز به دادگاه‌های تعزیرات جهت برخورد قانونی ارسال می‌کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی