سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات

http://media.mehrnews.com/old/Original/1393/06/01/IMG15251778.jpg

 

 
تحقیقات نشان داده است احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون در افرادی که افسردگی دارند بیشتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان سوئدی در یک مطالعه جدید، نشان دادند که بین افسردگی و پارکینسون ارتباط وجود دارد. 
پیتر نوردستروم، یکی از محققان این مطالعه می گوید: ارتباط بین افسردگی و بیماری پارکینسون را در یک دور زمانی بیش از دو دهه مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم که افسردگی می تواند از علائم اولیه بیماری پارکینسون باشد یا به عنوان یک عامل مهم برای ابتلا به این بیماری محسوب شود.


در مطالعه فوق از بین کل جمعیت سوئدی که تا پایان سال ٢٠٠٥ بیش از ٥٠ سال سن داشتند تحقیق به عمل آمده است. بر این اساس بیش از ١٤٠٠٠٠ فرد مبتلا به افسردگی بین سالهای ١٩٨٧ و ٢٠١٢ شناسایی شدند. تیم تحقیقاتی پیتر نوردستروم این افراد را با افراد مشابه که افسردگی نداشتند مورد مقایسه قرار دادند.
آنها سپس بررسی های مربوط به افرادی که دچار پارکینسون بودند را آغاز نمودند. تحقیقات فوق، به دلیل وجود پایگاه گسترده داده ای در مورد سلامت شهروندان در سوئد، امکان پذیر بود.
در یک بازه زمانی ٢٦ ساله، دانشمندان دریافتند که ١٤٨٥ فرد مبتلا به پارکینسون شناسایی شدند. حدود ۱ درصد از افرادی که در یک بازه زمانی افسردگی داشتند، در یک دوره دیگر مبتلا به پارکینسون شدند، در حالی که فقط ٠.٤ درصد از جمعیتی که تا کنون افسردگی نداشتند، مبتلا به پارکینسون شده بودند.
جیمز بک، معاون امور علمی بنیاد پارکینسون در ایالات متحده معتقد است: این لزوما به این معنی نیست که افسردگی باعث ابتلا به پارکینسون می شود بلکه از نظر من مهم ترین پیام این مطالعه این است که افسردگی و پارکینسون ارتباط بسیار نزدیکی به هم دارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی