سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138410132 و 05138482093


سایر موضوعات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

مطابق با یافته‌های جدید، احتمال مرگ در بین کسانی که تا دیر وقت بیدار می‌مانند در مقایسه دیگران ۱۰ درصد بالاتر است.

کم‌خواب‌ها زودتر می‌میرند
به گزارش  باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس یافته‌های محققان، احتمال مرگ کسانی که خواب خوبی ندارند و یا تا دیر وقت بیدار می‌مانند در مقایسه با دیگران ۱۰ درصد بالاتر است.
 
این مطالعه اولین پژوهشی است که رابطه‌ای بین مرگ‌ومیر و عادات خواب کشف کرده است. در این مطالعه 500 هزار نفر در بازه سنی 38 تا 73 سال برای تقریباً هفت سال زیر نظر قرار گرفتند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهند که احتمال مرگ شب‌زنده‌داران در مقایسه با دیگران بیشتر است.
 
ترکیبی از عوامل محیطی و ژنتیکی در عادات خواب ما تأثیرگذار هستند. ممکن است ساعت بیولوژیکی در افراد شب زنده دار با محیط خارجی انطباق نداشته باشد. شاید عواملی همچون استرس روانی، مصرف غذا در ساعات غیر مناسب، ورزش ناکافی، مواد مخدر یا الکل نیز در این موضوع نقش داشته باشند.
 
البته روش‌هایی برای تغییر عادات خواب وجود دارد. برای مثال، در اوایل صبح خود را در معرض نور قرار دهید؛ جدول زمانی منظمی برای خواب خود در نظر بگیرید؛ از یک سبک زندگی سالم پیروی کنید و وظایف روزمره خود را در طول روز انجام دهید.
 
 
در صورتی که مشخص شود عادات خواب شب‌زنده‌داران ناشی از عوامل ژنتیکی است، می‌توان با اعمال تغییراتی در ساعات کاری به آن‌ها کمک کرد. نباید آن‌ها را مجبور کنیم که ساعت هشت صبح بیدار شوند.
 
شاید برخی افراد عملکرد بهتری در شیفت‌های شب ارائه می‌کنند، محققان در آینده به دنبال پیاده‌سازی یک مداخله درمانی برای این افراد هستند تا مشاهده شود آیا می‌توانیم تغییری در ساعت بیولوژیکی بدن آن‌ها اعمال کنند.
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی