سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
 کمبود خواب  با بروز خشم ارتباط مستقیم دارد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از «timesnownews»، نتایج یک بررسی جدید نشان داده است، میان کمبود خواب و بروز خشم ارتباط مستقیم وجود دارد.

محققان دانشگاه ایالتی آیووا در تازه‌ترین پژوهش‌های خود دریافتند، کمبود خواب ریسک بروز خشم در افراد را تا 50 درصد افزایش می‌دهد.

زلاتن کریزن، محقق ارشد این بررسی می‌گوید: «نتایج به دست آمده از این پژوهش به افراد کمک می‌کند تا شرایط تحریک کننده بروز خشم در هنگام خستگی را تنظیم کنند».

دانشمندان این مطالعه ثابت کرده‌اند، کسانی که خواب کافی در شب ندارند بیشتر از بقیه در معرض آسیب پذیری، حواس پرتی و ناآرامی روحی قرار دارند.

به نظر متخصصان میزان بی‌خوابی با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد و در افراد بالای 65 سال این میزان از درصد بالاتری برخوردار است، اما به‌طور کلی اختلالات خواب در همه سنین حتی در سنین کودکی نیز مانند بزرگسالی وجود دارد. 

محققان تأکید می‌کنند، بازدیدهای پرتکرار روزانه از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر فرصت برخورداری از یک خواب خوب شبانه را از بین می‌برد و از سوی دیگر، افرادی نیز که مشکلات خواب دارند، ممکن است از پرسه زدن در این شبکه‌های مجازی به عنوان راهی برای وقت گذرانی استفاده کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی