سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات

به گزارش مشرق نیوز، محمد ایمانی در مطلبی با عنوان کمال طلبی و عقلانیت تنازل در کانال تلگرامی خود نوشت:

مرحوم آیت الله مجتهدی، از امام صادق (ع) نقل می کرد: «در دنیا جویای چند چیز نباش که نخواهی یافت، در حالی که به آنها نیازمندی: عالمی که به علمش عمل کند، پس بی علم می‌مانی؛ علمی که بدون ریا باشد که در این صورت، بدون عمل می‌مانی؛ غذایی که بدون شبهه باشد که بدون غذا می‌مانی؛ و دوستی که بی عیب باشد، که بی دوست می‌مانی.»

بسیاری از انتخاب های ما در ساحت زندگی، با مضمون حدیث منطبق است. در هر انتخابی، باید تراز های عقلی و شرعی را مد نظر داشت و در عین حال متوجه بود که انتخاب بی عیب و نقض، غالبا ناممکن است و انسان اگر "کمال طلبی منفی" پیشه کند و مو را از ماست بکشد، درمانده می شود، در بن بست می افتد و گرفتار عقبگرد می شود.

سال ها باید بگذرد تا شخصیت جامع الاطرافی مانند آیت الله شهید رئیسی در معرض انتخاب مردم قرار بگیرد. در انتخاب رئیس جمهور بعدی، اولا باید ملتزم بود مسیری که آن شهید برای هموار کردن مسیر پیشرفت پیمود، ادامه پیدا کند؛ ثانیا اگر شخصیتی در تراز آن شهید در میان ما نیست، منطقا باید تنازل کرد و کاستی ها را از طریق همدلی و هم افزایی جریان های وفادار به اسلام و انقلاب و ایران، جبران کرد.

خداوند به این همدلی مخلصانه برکت می دهد. ما رمز موفقیت را می شناسیم؛ همان که خداوند وعده داده و ما شیرینی آن را بارها چشیده ایم:

"وَ مَن یَتَّقِ اللهَ یَجعَل لَهُ مَخرَجا وَ یَرزُقهَ مِن حَیثُ لا یَحتَسِب وَ مَن یَتَوَکَّل عَلَی الله فَهُوَ حَسبُهُ اِنَّ اللهَ بالِغُ اَمرِهِ قَد جَعَلَ اللهُ لِکُلِّ شَیئ قَدرا".

"الَّذِینَ کَفَرُوا وَصَدُّوا عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمَالَهُمْ. وَالَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَآمَنُوا بِمَا نُزِّلَ عَلَیٰ مُحَمَّدٍ وَهُوَ الْحَقُّ مِنْ رَبِّهِمْ کَفَّرَ عَنْهُمْ سَیِّئَاتِهِمْ وَأَصْلَحَ بَالَهُمْ".

آنان که کفر ورزیدند و از راه خدا باز داشتند، خداوند اعمال شان را تباه ساخت؛ و کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند و به آنچه بر محمّد نازل شده و حقی از سوی پروردگارشان است، گرویدند، خداوند بدی هایشان را پوشاند و حال شان را اصلاح کرد.

... یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ.

ای مؤمنان! اگر خدا را یاری کنید، خدا هم شما را یاری می کند و گام هایتان را استوار می سازد.

... ذَلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ مَوْلَی الَّذِینَ آمَنُوا وَأَنَّ الْکَافِرِینَ لا مَوْلَی لَهُمْ. ... و لَنَبْلُوَنَّکُمْ حَتَّی نَعْلَمَ الْمُجَاهِدِینَ مِنکُمْ وَالصَّابِرِینَ وَ نَبْلُوَ أَخْبَارَکُمْ.

این به سبب این است که خدا سرپرست و یاور کسانی است که ایمان آورده اند، و کافران را سرپرست و یاری نیست... به یقین ما شما را امتحان می کنیم تا مجاهدان از شما و صابران را مشخص نماییم، و اخبار شما را نیز [که اعمال و اسرار شماست] می آزماییم".

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی