نتایج یک مطالعه جدید نشان میدهد کلاسهای گرم، عملکرد کودکان را در امتحانات کاهش میدهند.
به گزارش ایسنا به نقل از تلگراف، تحقیقات محققان دانشگاه هاروارد نشان میدهد بین دمای بیشتر و موفقیتهای درسی کمتر، ارتباط وجود دارد. در دمای بالاتر از 21 درجه سانتیگراد، با هر 0.55 درجه سانتیگراد افزایش دما، عملکرد دانشآموزان یک درصد افت پیدا میکند.
آنالیز 10 میلیون نمره امتحانی در طول 13 سال نشان میدهد لازم است مدارس برای خنک نگهداشتن کلاسها از تهویه مطبوع استفاده کنند. این مطالعه نشان میدهد هوای گرمتر، مطالعه و تمرکز روی تکالیف را برای دانشآموزان سختتر میکند.
روزهای سرد، میزان موفقیتهای تحصیلی دانشآموزان را تحتالشعاع قرار نمیدهند، اما با این حال با افزایش دما بیش از 21 درجه سانتیگراد، اثرات منفی کم کم بروز پیدا میکنند. کاهش یادگیری با افزایش دمای بیش از 32 درجه سانتیگراد، شدت بیشتری به خود میگیرد.
این اطلاعات نشان میدهد در سالهایی که دما بالاتر است، دانشآموزان نتایج بدتری در امتحانات میگیرند. این مسئله در اقلیمهای متفاوت- چه نواحی شمالیتر و خنکتر و چه نواحی جنوبیتر که دمای هوا معمولا بالاتر است- صدق میکند. این اولینبار است که مشخص شده عملکرد، در دماهای بالا کاهش مییابد.