سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات

ناخن جویدن یکی از اختلالات شایع بین کودکان و نوجوانان است که آن‌ها هنگام ناراحتی و نگرانی این کار را انجام می‌دهند.

مهرداد ثابت، روانشناس در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان, در رابطه با اختلال ناخن جویدن در کودکان و نوجوانان اظهار کرد: ناخن جویدن یکی از اختلالات شایع بین کودکان و نوجوانان است که آن‌ها هنگام ناراحتی و نگرانی این کار را انجام می‌دهند، امّا در حقیقت، این اختلال معمولا با مشکلات دیگری مانند شب ادراری و پرخوری همراه است و در تمامی گروه‌های سنی و اجتماعی دیده می‌شود.

وی بیان کرد: ناخن جویدن وسیله‌ای برای کاهش فشار‌های بیرونی و درونی است که اگرچه با افزایش سن از میزان و شدت آن کاسته می‌شود، امّا در بزرگسالی هم دیده می‌شود و با تنش و اضطراب همراه است.

این روانشناس تصریح کرد: پژوهش‌ها نشان داده اند که "طلاق و جدایی والدین", " احساس ناخشنودی و نگرانی ", "اختلالات خانوادگی", "خودآزاری" , "دلبستگی ناایمن مادر و کودک ", "بی توجهی والدین" , "کمال گرایی و افزایش انتظارات از کودک", "سرزنش توسط والدین" , "تماشای فیلم‌های ترسناک", "ضعف جسمانی و کمبود ویتامین", باعث به وجود آمدن و تشدید اختلال ناخن جویدن می‌شود که این موضوع در پسران بیشتر از دختران است.

ثابت با اشاره به درمان اختلال ناخن جویدن در کودکان گفت: برای درمان ناخن جویدن در کودکان ابتدا باید علت‌های زمینه‌ای که باعث به وجود آمدن این اختلال شده اند ازبین برود و علاوه بر آن، ایجاد فضای آرام، پذیرش و محبت مادر، بازی و نقاشی، کاهش انتظارات، محیط شاد هم تا حد زیادی از بروز اختلال ناخن جویدن جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: روش هایی، چون تلخ کردن و بستن ناخن ها، تهدید و تمسخر کودک و اصرار بر نجویدن ناخن ممکن است به طور موقت موثر باشند، امّا در درمان این اختلال ارزش چندانی ندارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی