سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
چرخه مثبت / عفت حیدری
عفت حیدری مترجم کتاب چگونه در هرسنی بهتر به نظر برسید از انتشارات فراروان در یادداشتی اختصاصی برای میگنا نوشت: از لحظه ای که بیدار می­ شوید و پنجه پای خود را روی کف اتاق می­گذارید، روزی جدید را با فرصتهای تازه آغاز می­کنید. افکاری که با آن روزتان را شروع می ­کنید، اطلاعات زیادی را در مورد آن چه که توقع دارید، نشان می دهد.

آیا همان جا زیر پتو با خود غرغر می­کنید یا لحظه ای مکث کرده و شکرگزار روز تازه می شوید.

من انتخاب دوم را به شما پیشنهاد می­کنم. یادتان باشد که زندگی همواره مشکلاتی را پیش پای ما قرار می­دهد، اما نحوه کنترل و واکنش ما نسبت به این مشکلات حائز اهمیت است.

تعداد کتابها، سی دی ها و فیلم ها در مورد تفکر مثبت هر روز بیش تر می­شود. افراد زیادی از این گونه آموزش ها برای پرورش قدرت خلاقیت خود و برخورداری از زندگی سالم و شاد استفاده می­کنند. نویسندگانی مثل نورمن وینسنت پیل،فلورانس اسکاول شین و راندا برن آثاری در این زمینه خلق کرده اند.
پیام کتاب راز این است که 3 گام بردارید:
یک ) از کائنات چیزی را که می خواهید بطلبید.
دو) باور کنید که آن را دریافت می­کنید.
سه ) آرام بگیرید و آنرا دریافت کنید.

قدرت آنرا دارید تا رویاهای خود را بیافرینید. فلسفه راند برن عمیقا روی قدرت تجسم، انرژی مثبت و شکرگزاری تاکید دارد. او در این زمینه تنها نیست. اپرا وینفری در مورد قدرت شکرگزاری سالها حرف زده است و دبورا نورویل کتاب مشهوری در مورد قدرت تشکر دارد.

این فلسفه ای است که من سالها آن را تمرین کرده و با آن پیش رفته ام. شور و شوقی که در کلام و باورهای این نویسندگان وجود دارد، خواندنی و شنیدنی است. این بخش مهیج سفر است و من همچنان در حال کشف و درک و جستجو در مورد این ایده ها هستم.این نویسندگان کارهای و شیوه زندگی مرا به صورت کلام آورده اند و به من اجازه داده اند تا عقایدم را در سطحی عمیق تر، مطرح کرده و آنها را با دیگران سهیم شوم. متوجه شده ام که هرگز نمی توان رفتار وافکار و احساسات مثبت را به اندازه کافی تقویت کرد.
 

تفکر مثبت
دانش و قدرت تفکر مثبت که در طول مراحل مختلف زندگی ام در جست و جوی آن بودم مرا جذب می­کند. دیپاک چوپرا اشاره به تحقیقی کرده است که می گوید ما در روز بیش از شصت و پنج هزار فکر منفی داریم و تقریبا 95 درصد از آنها افکاری است که روز قبل داشته ایم.فکرهای روز قبل را در نظر نگیرید.

من وقتی این مطلب را می­خوانم ،متعجب می شوم که چه تعداد از این افکار مثبت است و چه تعداد منفی. داشتن شصت و پنج هزار فکر جالب است، اما داشتن شصت و پنج هزار فکر منفی وحشتناک است.

علم ثابت کرده است که ما توانایی آفرینش و شکل دادن به تجارب زندگی خود را از طریق افکار و کلمات داریم.با این حال درک نمی­کنیم که چیزهایی را که تجسم می­کنیم یا در باره ی آنها حرف می­زنیم،اغلب به تحقق می­ پیوندند.

حتی اگر سالها از آنها گذشته باشد.درک این نکته باعث شده است که همیشه روی افکار مثبت تمرکز کنم.برای مثال وقتی به سمت محل کارم رانندگی می­کنم و در مورد روزی که در پیش رو دارم فکر می­کنم یا در خانه شام می­پزم، به افکارم توجه می­کنم و می­بینم که چقدر خوش بینانه هستند.

می­دانم که در طول مسیر زندگی آنها خود را نشان می دهند و خوشحالم که تا چقدر مثبت هستند.این افکار در زندگی روزانه و در مکالماتم جاری است. توجه می­کنم که در مکالماتم با مردم مثبت باشم.البته گاهی اوقات این کار می­تواند سخت باشد. این که همیشه مراقب کلمات مثبت و ذهنیت مثبت باشید، گاهی سخت به نظر می رسد،اما به مرور زمان به آن عادت می­کنید و جریان افکار مثبت عادی می­شود.همانطور که زمان می­گذرد، متوجه می­ شوید که چقدر این تغییر آگاهانه روی زندگی تان تاثیر گذاشته است.

وقتی در مورد چیزی فکر می­کنید، روی آن متمرکز می­ شوید، خواه یک تجربه باشد یا یک فرد یا یک آرزو. گاهی اوقات بلافاصله متوجه نتایج آن می­شوید. مثلا با خبر شدن از دوستی که تازه به او فکر کرده اید.ممکن است در مورد شهری رویایی که در زمان بازنشستگی می­ خواهید به آنجا بروید، فکر کنید و ناگهان در روزنامه محلی به مقاله ایی در مورد آن بر می­خورید.

شما به سمت افراد، جاها و تجاربی که ذهن شما به آن معطوف است، هدایت می شوید.

برای تحقق و پدیدار شدن چیزهایی که می­خواهید،باید افکار خود را روی این چیزها متمرکز کنید.در مورد آن فکر می­کنید و به احتمال زیاد ظاهر می­شوند. به خاطر داشته باشید که این در مورد احساسات و افکار مثبت به آسانی احساست و افکار منفی صدق می­کند. ضرب المثل قدیمی می گوید، مراقب آنچه آرزو می کنی،باش.

خوشبختانه افکار مثبت قدرت زیادتری در باورهای ما دارند، و این برای ما امتیاز محسوب می­شود.

برگرفته از کتاب: چگونه در هر سنی بهتر به نظر برسید؟
نوشته والری رامزی.
برگردان عفت حیدری.نشر فراروان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی