سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
چرا باید روزهای زندگی را به روانشناس بسپاریم؟

یک روانشناس و کارشناس خانواده گفت: اگر مردم درک کنند که این مشاوره چقدر می‌تواند به یک فرد در تمام مراحل زندگی‌اش و داشتن حس و حال خوب، کمک رسان باشد، مسلماً هر کدام از آنها  مشاور مخصوص برای خود خواهند داشت که در زمان ضروری به او مراجعه کنند.

دکتر عفت آی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه یک مشاور چگونه می‌تواند کمک حال مردم  باشد، تصریح کرد: همانطور که ما زمان بروز بیماری‌های جسمی به پزشک مراجعه می کنیم، زمان وقوع مشکل در خانواده نیز باید به مشاورین حوزه تخصصی مراجعه کنیم چراکه ما را در این زمینه آگاه کنند تا رفتارهای درستی انجام دهیم.

وی با تاکید بر بهره گیری از از روانشناسان و مشاوران در است مراحل زندگی، اظهار کرد: به طور مثال مشکل تربیت فرزندان از آنجا شروع می‌شود که والدین با یکدیگر مشکل دارند بنابراین‌ در زمینه تربیت فرزندمان نیاز به مشاورانی داریم که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت کنند، کنار والدین باشند و به آنها راهکار و آزموش‌هایی از جمله الفبای تربیت، چگونگی رفتار با فرزند برای افزایش عزت نفس و عدم احساس حقارت فرزندان برای داشتن فرزندی دارای کرامت انسانی، ارائه دهند.آی گفت: کار یک مشاور خوب راهنمایی است و تصمیم گیری برعهده مراجعه‌کننده است؛ در واقع مشاوران چراغی را روشن می‌کنند تا خود فرد از بالا نگاه کند و راه درست و غلط را تشخیص دهد؛ بنابراین‌ یک مشاور می‌تواند در انتخاب راه درست به افراد کمک کند.

وی با اشاره به اهمیت معرفی مشاوران به جامعه، افزود: یکی از بهترین راهکارها اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از طریق رسانه‌ها، رادیو، تلویزیون و خبرگزاری‌ها است که یک مشاور چه میزان بر فرهنگ سازی جامعه می‌تواند موثر باشد.

این روانشناس خانواده اظهار کرد: مشاوره پیش از ازدواج  یکی از مشاوره‌هایی است که از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که امروزه شاهد مشکلات بسیاری در زوجین هستیم که ناشی از ازدواج‌های نامناسب است؛ پس اگر روند ازدواج درست صورت گیرد، در حوزه زوج درمانی شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود.

آی گفت: حتی مشاورین در حوزه‌هایی مانند اختلالاتی مثل وسواس و افسردگی بسیار خوب می‌توانند وارد شوند تا زمانی که به مرحله بیماری نرسیده باشد، یعنی ریشه یابی کنند رفتارهای فردی را که دارای اختلال افسردگی یا وسواس است که این امر اگر در مراحل ابتدایی باشد یک مشاور خوب می‌تواند ریشه یابی کرده و کمک کند، اما زمانی که افسردگی یا وسواس بسیار پیش روند، آن زمان تنها خدمات مشاوره‌ای به این فرد نمی‌تواند راه گشا باشد و این از طریق مذاکره مشاور با فرد معلوم می‌شود.

وی با بیان اینکه این فرد در این هنگام باید از خدمات روان پزشکی یا دارودرمانی نیز استفاده کند، تصریح کرد: در بین مراجعین افرادی مشاهده می‌شوند که افسردگی بسیار حادی دارند که درمان آن از عهده مشاور خارج است و بنابراین به روانپزشک معرفی می‌شوند و با گرفتن یک دوز دارو به اضافه راهکارهایی که از طرف مشاور می‌گیرند بهبودی کامل را پیدا می‌کنند.

این مشاور بیان کرد: بنابراین اگر مردم درک کنند که این مشاوره چقدر می‌تواند به یک فرد در تمام مراحل زندگی‌اش، از مشاوره پیش از ازدواج، زوج درمانی، تربیت فرزند، داشتن حس و حال خوب، مثبت اندیشی و... کمک رسان باشد، مسلماً هر کدام از آنها  مشاور مخصوص برای خود خواهند داشت که در زمان ضروری به او مراجعه کنند.

آی گفت: امیدواریم که بتوانیم جامعه را به سویی سوق دهیم تا کار حرفه‌ای مشاورین بیشتر دیده شود تا مشاوران بهتر بتوانند به مردم کمک کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی