سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
پورنوگرافی و افسردگی چه ارتباطی با هم دارند؟
به گزارش وری ول مایند پورنوگرافی، مطالب بصری یا چاپی است که حاوی نمایش‌های صریح اعضای بدن برهنه است که اعمال شهوانی مانند ژست‌های جنسی یا آمیزش جنسی را انجام می‌دهند. افسردگی یک بیماری شایع و جدی است که بر وضعیت روانی شما تأثیر منفی می گذارد و در بیشتر موارد، خلق و خوی شما را کاملاً پایین می آورد و باعث می شود احساس غمگینی و ناامیدی داشته باشید.
 
چه چیزی باعث ارتباط افسردگی و پورنوگرافی می شود؟
افراد به دلیل افسردگی به پورن روی نمی آورند . آنها برای فرار از احساسات منفی ناشی از افسردگی به پورن روی می آورند . شاید بسیاری از افرادی که به پورنوگرافی معتاد می‌شوند، بیشتر عمر خود با افسردگی درجه پایین دست و پنجه نرم می‌کنند. فقدان شیوه‌های آموخته‌شده برای مقابله با درد و ناراحتی چیزی است که برای افرادی که با اعتیاد به فیلم‌های پورن دست و پنجه نرم می‌کنند، مشکل اصلی است: پورن، به یک معنا، وسیله‌ای برای فرار از ناراحتی آنهاست.

تاثیر پورن بر افسردگی
آیا پورن در هنگام افسردگی، فرار خوبی است؟ بله و خیر:
سطح پایین سروتونین یکی از عدم تعادل های شیمیایی کلیدی مرتبط با افسردگی است. داشتن ارگاسم می‌تواند باعث ترشح سروتونین شود، "به شما احساس آرامش می‌دهد. ارگاسم همچنین به شما دوپامین، یکی دیگر از انتقال‌دهنده‌های عصبی کلیدی که کمبود آن از دیگر عوامل افسردگی است ، می‌دهد."
افراد به پورن معتاد می‌شوند،درست مانند مواد مخدر، که منجر به کاهش لذت در هر بار استفاده از آن می‌شود. به عبارت دیگر، شما به دوپامین بیشتر و بیشتر، تحریک بیشتر و بیشتر نیاز دارید تا آن نتیجه لذت بخش را ایجاد کنید. به همین دلیل است که با گذشت زمان، تماشای فیلم های پورن می تواند افسردگی شما را بدتر کند.

چه زمانی تاثیر پورن منفی بوده است؟
در اینجا اقدامات تعیین کننده ای هستند که به شخص کمک می کند تشخیص دهد که چه زمانی پورن بر زندگی آنها تأثیر منفی گذاشته است:
به جای معاشرت، گوشه گیری و تماشای فیلم های پورن را ترجیح می دهد.
از ظاهر شریک زندگی خود ناراضی می شود.
در طول روز درگیر افکار جنسی هست و نمی تواند منتظر بماند تا ببیند چه تصاویر جدیدی در سایت پورنو مورد علاقه اش به روز شده است.
رابطه جنسی را چیزی بیش از یک عمل فیزیکی که شامل هیچ صمیمیت عاطفی نمی شود، نمی داند.
خطرات بیشتری را می پذیرند و ممکن است در محل کار یا زمانی که شریک زندگی او بتواند او را ببیند شروع به جستجوی پورن کند.
آنها شروع به تمایل به جستجوی فعالیت‌های جنسی مختلف می‌کنند یا ممکن است به نمایش آنچه در فیلم‌های مستهجن می‌بینند، تبدیل شوند.
    برای درمان برنامه ریزی کنید
    چودری عصب‌روان‌شناس بالینی و سرپرست تحقیقات رفتار، معتقد است که همیشه اولین قدم پذیرش مشکل است و سپس یافتن یک درمانگر متناسب با این موضوع خاص.
    استفاده از برنامه‌هایی که رفتار دیجیتالی شما را ردیابی می‌کنند نیز می‌تواند راه خوبی برای کنترل اعتیاد به پورن و مدیریت سلامت روان شما باشد:
    بررسی کنید که سطح افسردگی چقدر بالاست و سپس مداخلات سالمی مانند ورزش، تماس با دوست، درمان ، پیوستن به یک گروه حمایتی ، مدیتیشن و غیره را اجرا کنید تا از پیامدهای منفی مانند تماشای زیاد پورن برای داشتن احساس بهتر جلوگیری کنید.
    نسبت به احتمال ابتلا به افسردگی یا ADHD تشخیص داده نشده هوشیار باشید و برای جلوگیری از عواقب منفی عدم درمان مورد ارزیابی قرار بگیرید.
    با ردیابی عادات روزانه خود (یا نمرات شباهت سلامت روان در برنامه رفتار) و مشاهده بهبود روزانه و در طول زمان، اندازه گیری کنید که آیا اقداماتی که برای کاهش اعتیاد به پورن انجام می دهید واقعاً مؤثر هستند یا خیر.
     
      درمان افسردگی که با اعتیاد به پورن همراه شده چگونه است؟
      فردی با علائم شدید اعتیاد به پورن ممکن است از یک دوره درمان بستری یا اقامتگاهی در جایی که در مرکز مراقبت زندگی می کند بهره مند شود. این گزینه به افراد اجازه می دهد تا عوامل استرس زا را از دنیای بیرون حذف کنند تا به طور انحصاری بر توانبخشی تمرکز کنند. برنامه هایی مانند این معمولا بین 28 تا 90 روز طول می کشد و برخی از درمان های طولانی تری در دسترس هستند.
      چودری همچنین اضافه می کند که درمان اعتیاد به پورن و افسردگی یا هر بیماری روانی دیگر همیشه سفارشی خواهد بود، یعنی بیمار محور و بر اساس شواهد ارائه شده توسط مشتری خواهد بود. در اینجا گزینه های موجود وجود دارد:
      درمان فردی: توصیه می شود زیرا آگاهی از محرک ها و یافتن راه های سالم تری برای مدیریت آنها می تواند بسیار مفید باشد. درمان شناختی رفتاری (CBT) و سایر رویکردهای درمانی اغلب به راحتی در دسترس هستند.

      گروه درمانی: متقاضیان می توانند با افرادی که با مسائل مشابه دست و پنجه نرم می کنند ملاقات کنند و مکانیسم های مقابله ای را بیاموزند که به آنها کمک می کند بر چالش های روزمره اعتیاد به پورن غلبه کنند. چنین گروه هایی اغلب به آسانی در دسترس هستند، اما در صورتی که افراد دارای اضطراب اجتماعی باشند یا با افسردگی شدید دست و پنجه نرم کنند، ممکن است به تلاش چالش برانگیزتری از سوی مراجع تبدیل شوند.

      دارو همراه با درمان: اگر یک بیماری زمینه‌ای سلامت روانی مانند افسردگی یا اختلال اضطراب وجود داشته باشد، دارو می تواند جزئی از درمان در کنار مداخلات روان درمانی و رفتاری باشد.
        اگر دچار اعتیاد به پورن شده اید یا عمیق تر در افسردگی فرو رفته اید، مهم است که احساس شرم، خجالت یا دلسردی نداشته باشید. اولین نقطه عطف این است که تشخیص دهید مشکلی دارید و مایل به کمک گرفتن هستید. از متخصصان بهداشتی دارای مجوز که می توانند در هر مرحله با شما قدم بردارند کمک بگیرید.
         
         
        مرجع : میگنا به نقل از  سلامت نیوز

        نظرات  (۰)

        هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

        ارسال نظر

        ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
        شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
        <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
        تجدید کد امنیتی