سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
مشاوره، راهکار ارتقای سلامت روانی کودک ونوجوان

متخصص روانپزشک کودک و نوجوان گفت: خانواده‌ها برای ارتقای سلامت روان و جلوگیری از بیماری‌های شناختی رفتاری فرزندان کودک و نوجوان خود به متخصصان مشاور مراجعه کنند.

مهدی قاسمی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: مشاوره نوعی خدمات روانشناسی به شمار می رود و مشاوره کودک و نوجوان ضمن درمان اختلالات دوران کودکی و نوجوانی، ‌به والدین کمک می کند تا در مسیر تربیت فرزند، آموزش های لازم را کسب و در جهت ارتقای سلامت روان فرزند یا فرزندان حرکت کنند.  

وی با بیان اینکه تربیت فرزند فارغ از مسایل ژنتیکی و دوران بارداری، بلافاصله پس از تولد آغاز می شود و ممکن است حتی پدر و مادر در برخورد با نوزاد خود نیز با چالش های زیادی روبرو شوند،‌ افزود: روان درمانگر می تواند به والدین بهترین شیوه فرزندپروری را از جمله نیازهای رشدی و سلامت روان بیاموزد. 

این متخصص رواندرمانگر افزود: در صورت بروز اختلالات شناختی رفتاری در کودک و نوجوان، درمانگر در جلسات مشاوره تلاش می کند تا بیمار با بروز هیجانات و احساسات، خود را از طریق کارهای هنری و یا بازی، این رفتارها را به راحتی شناسایی و آموزش های لازم در مورد نوع رفتار و ابراز هیجان را بهتر و بیشتر بیاموزد. 

قاسمی گفت: مشاور تلاش می کند در این جلسات کودک و نوجوان، مشکلات خود را بازگو و از طرفی والدین بهترین شیوه و راهکار سازگاری با احساسات فرزند را درک و بیاموزد. در این جلسات مشاوره تلاش می کند مهارت های مقابله ای با هیجانات لازم به خانواده ها را ارائه کرده تا بتوان در نهایت بهترین تصمیم را اتخاذ کرد.

وی با بیان اینکه درمانگر در این جلسات نخست تلاش می کند والدین را از روش های تربیتی آگاه و در مراحل بعدی بیمار خود را از مهارت های زندگی و اجتماعی که به اندازه کافی آشنایی ندارد،‌ برخوردار سازد،‌ افزود: در این جلسات فرد یا افرادی که با مشکلات سوگ و فقدان والدین مواجه اند،‌ کودک یا نوجوانانی که مورد سوءاستفاده قرار گرفته اند، بیماری که با مشکلات روحی نظیر افسردگی، استرس و کمبود اعتماد به نفس مواجه است و یا کودک و نوجوانی که به اختلالات دوران کودکی نظیر اختلالات رفتاری، عصبی، رشدی و بیماری های ژنتیکی و کروموزومی مبتلا است شناسایی و در جهت رفع و یا کاهش مشکل آنها تلاش می شود. 

قاسمی تربیت فرزندان را در هر سن جایز دانست و یادگیری اصول کنترل احساسات و روانشناسی کودک و نوجوان توسط والدین را برای شکوفایی زندگی اجتماعی و آینده فرزندان بسیار با اهمیت خواند و ضمن تاکید بر صبر و حوصله و تغییر رفتار پدر و مادرها تصریح کرد: تعداد و زمان برگزاری جلسات مشاوره بستگی به موضوع و نوع بیماری فرد مبتلا به اختلال دارد و هرچقدر خانواده ها نسبت به حضور در جلسات روانشناسی اهمیت دهند به همان میزان در جهت رفع و یا کاهش بیماری قدم خواهند برداشت. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی