سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
مثبت اندیشی به مقابله با سرطان کمک می کند

درحالیکه داشتن نگرش مثبت در زندگی فواید متعددی دارد، اما نتایج تحقیق اخیر نشان می دهد هیجانات مثبت می تواند در مقابله با سرطان هم موثر باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دریافتند رابطه عمیقی بین وضعیت روحی و روانی بیمار و میزان زنده ماندنش بعد از سرطان وجود دارد. این مطالعه بر روی موش ها با بررسی نقش سیستم پاداش مغز در مقابله با تومورها انجام شد.

به گفته محققان، «با درنظر گرفتن نقش محوری سیستم پاداش مغز در بروز هیجانات و احساسات مثبت، این یافته ها مکانیسم فیزیولوژیکی را نشان می دهند که وضعیت آن می تواند بر ایمنی ضدتومور و روند پیشرفت سرطان تاثیر گذارد.»

طبق این مطالعه، برخی زیرمجموعه های سلول ایمنی نظیر «سلول های سرکوبگر مشتق شده از میلوئید» (MDSC) با توقف واکنش ایمنی ضدتومور و از طریق ایجاد یک محیط مطلوب برای تومور از رشد تومور پشتیبانی می کند. MDSC یکی از تنظیم کننده های فعالیت سیستم ایمنی در بدن است.

در این مطالعه، محققان به طورمصنوعی سیستم ایمنی در مغز موش های دارای تومور را با افزایش میزان دوپامین تحریک کردند؛ دوپامین یک انتقال دهنده عصبی است که به تنظیم احساسات لذت بخش و خوشایند کمک می کند.

سپس آنها یک واکنش توسط سیستم ایمنی موش ها را شناسایی کردند که با کاهش در فعالیت MDSCها همراه بود. بعد از ۱۴ روز درمان مداوم، محققان متوجه ۵۰ درصد کاهش در اندازه تومورها شدند.

با توجه به این نتایج، محققان تاکید می کنند بیماران مبتلا به سرطان باید با مثبت اندیشی به مقابله با سرطان کمک کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی