سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات

لبخند زدن، یکی از نعمت های الهی است که می تواند فواید بسیاری برای سلامت روح و جسم افراد به همراه داشته باشد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک توصیه به شما که امتحان کردنش هیچ گونه ضرری به همراه ندارد و آن هم این است که لبخند بزنید و مطمئن باشید که ضرر نمی‌کنید.

به این موضوع به خوبی توجه کنید و متعجب نشوید اگر دفعه بعدی که خواستید چکاپ سالانه خود را انجام دهید دکتر به شما توصیه کرد که هر روز حداقل ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بخندید.


شاید به نظر شما، این یک پیشنهاد خنده دار باشد، امّا آن را جدی بگیرید چرا که لبخند زدن و خندیدن، دارای مزیت‌های بسیاری برای سلامت روح و جسم شماست که از آن جمله می‌توان به بهبود خلق و خو، کاهش درد و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

برخی از کارشناسان بهداشت، بر این باور هستند که روش‌های مراقبتی متعددی برای سلامت روح و جسم وجود دارد که یکی از آن‌ها خندیدن است چرا که خوشحالی و خنده می‌تواند باعث کاهش هورمون‌های استرس و تنش‌های جسمی و تضمین کننده سلامت شما شود و این موارد، همه فواید خندیدن نیستند. زیرا وقتی که خندیدن به یک عادت خوب تبدیل شود می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کرده و از قلب شما نیز محافظت کند.

شاید با خودتان بگویید که در زندگیتان دلایل زیادی وجود ندارند که بهانه‌ای برای لبخند زدن و خندیدن شما شوند، امّا باید گفت که حتی در تاریک‌ترین نقاط زندگی هر فردی، روشنایی‌هایی وجود دارد که باید به آن توجه کند و این موضوع نشان می‌دهد که با وجود تمامی مشکلات می‌توان حتی یک لبخند ساده بر لب داشت و این عادت خوب را تکرار کرد. بنابراین، کار‌هایی را انجام دهید که به آن‌ها علاقه دارید و باعث شادی و نشاط شما می‌شوند.

سعی کنید هنگام ورزش صبحگاهی یا پیاده روی‌های عصرانه خود به یک پادکست طنز و خنده دار گوش کنید.

پیدا کردن چیزی یا یک شخص خوشرو می‌تواند روحیه شما را عوض کند و به زندگی شما سمت و سویی مثبت دهد که این موضوع با افزایش گردش خون شما همراه است و باعث شل شدن عضلات می‌شود. بنابراین، بدانید که هرچه بیشتر بخندید، احساس آرامش بیشتری خواهید داشت!

تقویت سیستم ایمنی بدن

احساس خوب لبخند زدن یا خندیدن باعث ایجاد واکنش شیمیایی در مغز شما می‌شود و ایمنی بدن شما را حفظ می‌کند؛ به طوری که به شما کمک می‌کند تا با بیماری‌های جدّی مبارزه کنید.

همیشه این حقیقت را بپذیرید که زندگی می‌تواند فراز و نشیب‌های بسیاری داشته باشد و به همین منظور، حتماً شوخ طبعی و لحظات شاد را در برنامه روزانه خود بگنجانید که خواه می‌تواند تماشای کمدی مورد علاقه شما یا به اشتراک گذاری فیلم‌های خنده دار با دوستان خود و یا پیدا کردن راه‌هایی برای بالابردن روحیه خود باشد و حتما به این موضوع بسیار مهم توجه کنید.

هنگامی که لبخند می‌زنید، سه هورمون مختلف دوپامین، اندورفین و سروتونین از بدن شما آزاد می‌شوند و این هورمون‌ها بدن شما را ترغیب می‌کنند تا احساس شادی کند. زیرا اگر این هورمون‌ها حتی به میزان اندکی در بدن شما وجود داشته باشند ارتباط مستقیمی با افسردگی دارند و می‌توانند از بروز و یا پیشرفت هرچه بیشتر آن جلوگیری کنند.

همیشه که نباید کار خاصی کرد تا لبخند به لب باشد. چرا که کار‌های به ظاهر ساده مانند تماشای عکس‌های مورد علاقه در تلفن همراهتان یا ایجاد یک آلبوم عکس خاطره انگیز نیز می‌توانند لبخند را به لب شما بیاورند که با انجام این کار‌های ساده و خوشحالی که به همراه دارند، شگفت زده خواهید شد چراکه توانستید به بالابردن روحیه خود کمک کنید و در نهایت، خواهید دید که انجام این کار‌ها چقدر می‌توانند در بهبود روحیه شما تأثیرگذار باشند.

با لبخند زدن به مبارزه با درد‌های خود بروید

اندورفین‌هایی که هنگام لبخند زدن ترشح می‌شوند می‌توانند به طور موقت، حتی جزئی‌ترین درد‌های بدن را کاهش دهند و علاوه بر این، با گذشت زمان خواهید دید که خنده بیشتر می‌تواند آستانه تحمل شما برای درد را افزایش دهد و به شما کمک کند. بنابراین، اگر با مشکلاتی روبرو شدید و یا احساس درد به سراغ شما آمد می‌توانید آرامش خود را حفظ کنید و کار‌های مورد علاقه تان را انجام دهید تا درد نتواند شما را از پا درآورد و با این کار، نه تنها می‌توانید درد بدن خود را محدود کنید و یا مشکلات خود را کاهش دهید بلکه می‌توانید سلامت روح و جسم خود را نیز بهبود ببخشید.

همان طور که بیان کردیم، افزایش لبخند زدن در زندگی، احساس مثبتی را در شما ایجاد می‌کند و حفظ این عادت خوب، مزایای زیادی برای سلامتی شما به همراه دارد که از آن جمله می‌توان به افزایش طول عمر، سلامت قلب و عروق بهتر و کاهش افسردگی اشاره کرد. بنابراین، بیشتر وقت خود را برای برقراری ارتباط با خانواده و دوستان خوشرو و آرامشبخش زندگی خود بگذارید چراکه آرامش و خنده‌های آن‌ها به دلیل بیان یک خاطره و یا حتی موضوعی طنز می‌تواند در روحیه شما هم تاثیر بگذارد و در این میان، به یاد داشته باشید، هر چه خنده و آرامش شما بیشتر شود، در نتیجه، احساس شادی و نشاط بیشتری را به اطرافیان خود منتقل می‌کنید.

نظرات  (۱)

سلام / مطلب جالبی بود / موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی