سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات

کامرانی فکوری در رادیو گفت‌وگو عنوان کرد: خانواده‌ها به خاطر فقدان مهارت‌های اجتماعی، ارتباطی، ایجاد صمیمیت و تداوم صمیمیت و تکانشی عمل کردن طلاق را به عنوان راه حل انتخاب می‌کنند.

 
 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ دکتر شهربانو کامرانی فکوری، کارشناس مسئول بهزیستی شهر تهران با حضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی» در مورد رشد روز افزون آمار طلاق در ایران گفت: طلاق یک موضوع چند علیتی است و از آن بعد که باعث پیامدهای منفی برای خانواده و اجتماع می‌شود می‌توان به دید آسیب اجتماعی به آن نگاه کرد، ولی برای برخی از خانواده‌ها طلاق تنها راهکار موجود است.

وی با بیان اینکه طلاق را می‌توان از دو منظر پیامدها و پیشگیری از مشکلات بررسی کرد گفت: از منظر پیامدها طلاق باعث فروپاشی خانواده‌ها می‌شود.

کامرانی تصریح کرد: براساس آمار و بررسی‌های دلایل طلاق، بیکاری، فقر، اعتیاد سه دلیل پر رنگ در علت یابی طلاق است در حالی که در گذشته خانواده‌ها با وجود مشکلات اقتصادی به طلاق خیلی کمتر فکر می‌کردند.

کارشناس مسئول بهزیستی شهر تهران با تاکید بر اینکه تغییرات و تحولات اجتماعی نیز در افزایش آمار طلاق تاثیر گذار است بیان داشت: بررسی تحولی یکی از استان‌های کشور نشان می‌دهد که در 20 سال گذشته خودسوزی و خودکشی زنان فاکتور پر رنگی در آسیب‌های اجتماعی آن منطقه بوده است و بر همین اساس کارشناسان و صاحبنظران بر روی این موضوع کارکردند و این فاکتور کاهش یافته است ولی از طرف دیگر طلاق در آن استان افزایش یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز جامعه این است که خانواده‌ها روی فاکتور مسئولیت پذیری جوانان کار نکرده و همواره تلاش دارند که همه چیز را برای فرزندان خود فراهم کنند.

کارشناس مسئول بهزیستی شهر تهران با تاکید بر اهمیت آموزش و مهارت‌های قبل از ازدواج گفت: خانواده در مرحله اول باید مهارت‌های تربیت کودک را آموزش ببینند تا کودکان خود را برای آینده و تشکیل یک خانواده مطلوب درست تربیت کنند.

کامرانی افزود: در ازدواج موفق و انتخاب یک شریک موفق فاکتورهای زیادی از جمله تعهد، صمیمیت و اشتیاق مهم است و تعهد فاکتور عقلانی قضیه می‌باشد و فرد باید قبول کند که مسئولیت پذیری داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر دو نفر به هم علاقه نداشته باشند و براساس معیارهای عقلانی که همه چیز ما به هم می‌خورد ازدواج کنند این ازدواج به مشکلاتی منجر می‌شود بنا براین در ازدواج باید همه فاکتور‌ها در نظر گرفته شود.

کامرانی با تاکید بر اینکه ساختار سازی یک عامل دست و پاگیر است و بروکراسی را زیاد می‌کند نقش سازمان‌های مردم نهاد و NGO‌ها را در آموزش‌های پیش از ازدواج، مهارت افزایی، اصلاح نگرش‌ها موفق برشمرد.

کارشناس مسئول بهزیستی شهر تهران گفت: طلاق آخرین راه حل است و بعد از آن خانواده‌ها نیاز به خدمات مشاوره‌ای دیگر از جمله آموزش مهارت‌های سازگاری بعد از طلاق، آموزش ارتباطی با فرزندان بعد از طلاق و ... دارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی