سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
فقدان آغوش مادر برای نوزاد خطرناکتر از کروناست

سازمان جهانی بهداشت (WHO) تاکید کرد خطر مرگ نوزادانی که از جانب مادر در آغوش کشیده نمی‌شوند ۶۵ بار بیشتر از خطر ابتلای آنها به ویروس کروناست و این سازمان نسبت به اعمال مقررات سختگیرانه برای نوزادان هشدار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت از کادر درمان درخواست کرد تا اجازه دهند تماس فیزیکی بین مادر و نوزاد که برای کودک حیات‌بخش است، برقرار شود.

در حالی که تماس بدنی برای نوزادان بسیار مهم است در آغوش کشیدن و نوازش کردن آنها توسط مادر و پدر به دلیل ترس از ابتلا به کرونا در بسیاری از کشورها، مانند گذشته نیست.

سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد که تاثیر مثبتِ آغوش و نوازش مادر در رشد کودک از نظر پزشکی بسیار بالاتر از خطر ابتلا به کروناست.

متخصصان بهداشت جهانی اظهار داشتند: بیماری کووید-۱۹ به شدت بر مراقبت از نوزادان تازه متولد شده بیمار یا نارس تاثیر گذاشته و بسیاری از آنان بی دلیل از مادر خود جدا شده و در معرض خطر مرگ یا بیماری های جسمی طولانی مدت قرار می گیرند.

در دو مطالعه جدید به نقل از سازمان جهانی بهداشت نشان داده شد که هزاران نفر از اعضای کادر درمان که در بخش نوزادان فعالیت دارند به مادران مبتلا یا مشکوک به کروناویروس اجازه نمی دهند که با نوزادان خود تماس پوستی داشته باشند و حدود یک چهارم از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی ها اعلام کرده اند که به آنها اجازه شیردهی نیز داده نمی شود.

بررسی ها نشان می دهد: با این وجود حضور مادر و نوزاد در کنار یکدیگر و تماس فیزیکی آن دو می تواند زندگی بیش از ۱۲۵ هزار انسان را نجات دهد.

بنابر اعلام کارشناسان سازمان جهانی بهداشت، نوزادان تازه متولد شده در سراسر جهان از این حق برخوردارند که با والدین خود ارتباط داشته باشند و این حق نباید به دلیل همه گیری کووید-۱۹ نادیده گرفته شود.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده اند که این اقدام چندین دهه پیشرفت در کاهش مرگ و میر کودکان را به خطر خواهد انداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، برهمین اساس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است: مادران باید پس از تولد در یک اتاق با فرزند خود باشند،‌ او را در آغوش بگیرند، به نوزاد خود شیر دهند و با او تماس پوستی برقرار کنند حتی در مواقعی که مبتلا یا مشکوک به کروناویروس هستند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی