سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
اقدام درس‌آموز جناب عبدالعظیم در عرضه عقاید به امام هادی علیه‌السلام و گرفتن تأییدیه در این زمینه باید الگوی ما هم باشد. خوب است ما نیز در عصر غیبت پاسخ شبهات را از مراجع معظم تقلید و اسلام‌شناسان متخصص بپرسیم و از درستی عقاید خود مطمئن شویم.
سه فضیلت مهم جناب عبدالعظیم حسنی / جمله سرنوشت‌ساز در زیارت‌نامه آن حضرت


1 - سه فضیلت مُهم جناب عبدالعظیم حسنی عبارت است از: الف - نَسَب شریفش با 4 واسطه به امام حسن مجتبی علیه‌السلام می‌رسد. ب - ثواب زیارت قبر ایشان به بیان امام هادی علیه‌السلام مانند زیارت امام حسین علیه‌السلام است و برابر برخی روایات، بهشت بر زائر بارگاه منوّر ایشان واجب می‌گردد. ج - اعتقادات این امام‌زاده عزیز توسط امام هادی علیه‌السلام تأیید شده است.

2 - ثواب بالای زیارت این امام‌زاده واجب‌التکریم نشان از عظمت مقام و جایگاه بالای ایشان دارد که نزد ائمه اطهار علیهم‌السلام نیز شأن بالایی داشته‌ است.

3 - اقدام درس‌آموز جناب عبدالعظیم در عرضه عقاید به امام هادی علیه‌السلام و گرفتن تأییدیه در این زمینه باید الگوی ما هم باشد. خوب است ما نیز در عصر غیبت پاسخ شبهات را از مراجع معظم تقلید و اسلام‌شناسان متخصص بپرسیم و از درستی عقاید خود مطمئن شویم.

4 - برابری ثواب زیارت امام حسین علیه‌السلام و حضرت عبدالعظیم هرچند نشان از عظمت مقام این امام‌زاده عزیز دارد لیکن اثر زیارت سیدالشهداء علیه‌السلام منحصر به فرد است و به معنای آن نیست که به جای سفر کربلا (در صورت امکان) به زیارت عبدالعظیم علیه‌السلام برویم و این زیارت را جایگزین زیارت کربلا نماییم.

5 - انسان همیشه باید به عاقبت کار و ایمان خویش حساس باشد و از خدای سبحان بخواهد عاقبت به خیر شود و از نعمت‌های معنوی و کمالاتی که به فضل الهی دارد جدا نگردد. آنچه در زیارتنامه عبدالعظیم حسنی (علیه‌السلام) می‌خوانیم: اللهُمَّ اِنِّی اَسئَلُکَ اَن تَختِمَ لِی بِالسَّعادَةِ فلا تَسلُب مِنّی ما اَنا فِیه یعنی خدایا عاقبت ما را ختم به خیر فرما و آنچه در آن هستم از من نگیر، همین مفهوم را در بردارد.


منبع: گروه فرهنگی جهان نیوز، دکتر محمد لطفی زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی