سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
 
رئیس نظام روان‌شناسی: فرهنگ مشاوره قبل از ازدواج در کشور باید اجباری شود
دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در مراسم پایانی دانش‌افزایی مدیران تخصصی مراکز مشاوره ازدواج و خانواده که در روز یکشنبه 23 آذر ماه در شیراز برگزار گردید اظهار داشت: معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان از زمان مسئولیت مهندس تندگویان و خانم کریمی در حوزه ازدواج و خانواده فعال شده است و همکاری خوبی با سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره دارند، سازمان نظام روان‌شناسی یک سازمان ناظر و معیار است و در امور اجرایی دخالت نمی‌کند.


حاتمی افزود: متقاضیان دریافت پروانه مرکز مشاوره ازدواج می‌ توانند از طریق سامانه وزارت ورزش و جوانان ثبت‌نام نماید، تا پروانه و مجوز فعالیت پس از تایید سازمان نظام صادر گردد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی افزود: در خصوص آموزش و توانمندسازی روان‌شناسان و مشاوران با توجه به اینکه ما یک سازمان تخصصی هستیم نظرات مشورتی می‌دهیم و با سایر نهادها نیز به همین صورت همکاری می نماییم.


حاتمی ابراز امیدواری کرد تا بزودی جلسات و تعاملات مشابه ای با سازمان بهزیستی و قوه قضائیه تشکیل گردد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ضمن اشاره به اهمیت حوزه ازدواج و خانواده افزود: بجای سرمایه‌گذاری بر روی مشاوره طلاق، بهتر است مروج فرهنگ مشاوره ازدواج باشیم تا انشاءالله طلاقی در بین زوجین صورت نپذیرد. 

این استاد روانشناسی گفت: ارائه مشاوره طلاق باید به مراکز تخصصی وزارت ورزش و جوانان سپرده شود و نباید قوه قضائیه متصدی اینکار باشد زیرا قوه قضائیه مسئول قضاوت است و پیامد ارجاع به مراکز مشاوره طلاق قوه قضائیه، باعث سوگیری و آسیب بیشتر خواهد بود.


وی ادامه داد: در غیر اینصورت اهداف قانون تنظیم خانواده میسر نمی‌گردد و در عین حال گزینش افراد بدون پروانه سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره خلاف قانون است که باید اصلاح شود.

حاتمی گفت: مشاوره ازدواج در مراکز باید مبتنی بر فرهنگ اسلامی – ایرانی باشد و مشاوره ای موفق است که مبتنی بر مسائل بومی، فرهنگی و اعتقادی مردم باشد که ما در این مسیر باید آموزش‌های لازم را بدهیم.


رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: پذیرفتنی نیست ارائه مشاوره بدون در نظر گرفتن اعتقادات مردم انجام شود و توصیه ما به مدیران مراکز این است، همکاران خود را آموزش دهید و دقت شود به دین و دیانت مراجعین توجه شود.


حاتمی افزود: ما طرحی را در دست اجرا داریم تا به افرادی پروانه ویژه ازدواج و خانواده بدهیم، که دارای پروانه تخصصی از سازمان هستند بشرط که با گذراندن دوره بازآموزی و شرکت در مصاحبه سازمان بتوانند پروانه ویژه ازدواج و خانواده هم دریافت کنند. درآن صورت ما بجای داشتن 300 مرکز می‌توانیم 3 هزار روان‌شناس و مشاور متخصص در این زمینه تربیت کنیم و نیاز کل جامعه را برطرف کنیم.
 

رئیس سازمان نظام روانشناسی در پایان گفت: در 9 ماه گذشته بیش از 400 هزار جلسه مشاوره ازدواج و خانواده داشته‌ایم که این عدد می بایست به 2 میلیون مشاوره ارتقاء یابد. و  امیدوارم دوره دوم بازآموزی با رویکرد اسلامی – ایرانی تنظیم شود و سازمان در این مسیر آماده هرگونه همکاری است.
 
مرجع : میگنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام روان‌شناسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی