سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات

رفیعی پور در رادیو گفت‌وگو عنوان کرد: متاسفانه بیشتر بازار روانشناسان در دست افرادی است که یا روانشناس هستند و پروانه ندارند و یا افرادی که روانشناس هم نیستند و مداخله در امور درمانی می‌کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ دکتر امین رفیعی پور، معاون آموزشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با حضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی» در مورد ویزیت‌های دیوانه کننده روان درمانی گفت: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره برای افرادی که حداقل مدرک کارشناسی ارشد مشاوره و روانشناسی داشته باشند و صلاحیت عمومی و حرفه‌ای آنها مورد تایید کمیسیون‌های سازمان قرار بگیرد پروانه صادر می‌کند و این باعث می‌شود افرادی که پروانه کار از سازمان نظام روانشناسی دارند قطعا پاسخگو بوده و تعرفه‌های خود را رعایت کنند که خوشبختانه اکثر قریب به اتفاق اینکار را انجام می‌دهند.

وی افزود: بر اساس قانونی که در مجلس مصوب شده نظارت بر عهده خود سازمان نظام روانشناسی است و سازمان نیز در راستای وظیفه نظارتی خود تا جایی که توان داشته باشند بر عملکرد پروانه دارها نظارت کرده و آنهایی که پروانه ندارند را به نهادهای نظارتی مانند تعزیرات حکومتی جهت جلوگیری از ادامه فعالیت غیر مجاز آنها معرفی می‌کند.

معاون آموزشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با تاکید بر اهمیت جلوگیری از فعالیت این غیر مجازها گفت: جلوگیری از ادامه فعالیت غیر قانونی افرادی که پروانه ندارند و به صورت غیر مجاز خدمات روانشناسی و مشاوره‌ای ارائه می‌دهند مستلزم همت تمام نهاد‌های زیربط است.

رفیعی پور در ادامه با بیان اینکه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره سازمان جوانی است و حدود 18 سال از سنش می‌گذرد گفت: امسال برای اولین بار در تاریخ تیرماه 1400 با پیگیری‌های مصرانه سازمان برای اولین بار تعرفه‌های خدمات روانشناسی و مشاوره تعیین شد و توسط هیات دولت و شورای عالی بیمه مصوب و ابلاغ شد و خوشبختانه اکثریت روانشناسان تعرفه‌ها را رعایت می‌کنند

وی با تاکید بر اینکه باید بیشتر به سمت بیمه گذاری خدمات پیش برویم اظهار داشت: تعرفه‌های روانشناسان ما دیوانه کننده نیست و باید تعرفه‌های واقعی روانشناسی بالاتر از این میزان باشد که اکنون اجرا می‌شود و ضروری است که به روانشناسان بها داده شود.

*** روانشناسی زرد بزرگترین معضل جامعه

معاون آموزشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در بخش دیگری از سخنان خود بزرگترین معضلی که در کشور داریم را بحث روانشناسی زرد عنوان کرد و بیان داشت: روانشناسان زرد افرادی هستند که در واقعیت هیچ تخصص و تعهدی به روانشناسی ندارند و تعرفه‌های بسیار بالایی را دریافت می‌کنند.

وی بر ضرورت افزایش نظارت تاکید کرد و بیان داشت: جلوگیری از فعالیت این افراد هماهنگی و تعامل همه نهاد‌های ذی ربط مانند سیستم انتظامی، قوه قضاییه، تعزیرات با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور را می‌طلبد و باید حکمی که صادر می‌شود آنقدر قاطع و بازدارنده باشد که از تخلف دوباره جلوگیری کند.

*** صدا و سیما روانشناسان زرد را دعوت نکند

رفیعی پور اظهار داشت در این راستا نیز صدا و سیما بایستی روانشناسان زرد که تخصص ندارند را در برنامه‌های تلویزیونی دعوت نکنند و برای دعوت روانشناسان در برنامه‌های تلویزیونی از سازمان نظام روانشناسی یا نظام پزشکی استعلام کند.

معاون آموزشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه اکنون در تمام بیماری‌ها یک جنبه روانی وجود دارد و اگر جنبه روانی بیماری متوجه توجه قرار گیرد قطعا از آمار مراجعه به پزشک کاهش خواهد یافت بر ضرورت فراهم کردن زیر ساخت‌ها، واقعی کردن تعرفه‌ها و افزایش آگاهی مردم و جدی تر کردن نظارت تاکید کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی