سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


سایر موضوعات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
خود نویسنده پنداری، ویروس جهش یافته در فضای مجازی
به گزارش میگنا مهدی رضایی، نویسنده و مدرس داستان نویسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسئله خود نویسنده پنداری در فضای مجازی گفت: افراد زیادی خود نویسنده پندار هستند و متاسفانه این افراد یکی از آفت‌های دنیای هنر امروز هستند. بیشتر این افراد به سراغ نگارش موضوعات احساسی می‌روند. مردم هم بیشتر به این موضوعات تمایل دارند. از آنجایی که مخاطبان این افراد در فضای مجازی آن‌ها را لایک می‌کنند، صاحبان متن توهم برمی دارند که نویسنده هستند؛ در حالی که در نوشته هایشان اصلا به مسائل نگارشی توجهی ندارند. حتی از نگارششان به بی سوادی آن‌ها در زمینه دستورزبان پی می‌بریم.

وی افزود: افراد خود نویسنده پندار می‌خواهند از یک جایی کار خود را آغاز کنند؛ به همین دلیل فضای مجازی را برای این امر انتخاب می‌کنند، چون فضایی بی در و پیکر است و تعدادی مخاطب بیکار هم در این فضا حضور دارند. وقتی این دو دسته با هم برخورد می‌کنند شاهد بروز افراد خود نویسنده پندار می‌شویم.

این نویسنده با اشاره به اینکه تمام مخاطبان عام داستان نویسی به سمت آثار سطحی رفتند بیان کرد: مخاطب عام به دنبال آثاری که در آن فکر و اندیشه وجود دارد نمی‌رود. وقتی اکثرآن‌ها با آثار مدرن مواجه می‌شوند می‌گویند چیزی از محتوای کتاب نمی‌فهمند. چون آثار مدرن مانند آثار کلاسیک ساده نیست و باید اندیشه‌هایی در زیر لایه‌های داستان وجود داشته باشد. ذهن مخاطب امروز تاحدی خسته است که به دنبال معنا و مفهوم در داستان‌های مدرن نیست.

این مدرس داستان نویسی ادامه داد: یکی از دلایلی که باعث شد مخاطبان امروز به سمت مطالعه آثار سطحی چه در زمینه داستان چه فیلم بروند این است که مردم ما بیشتر به مسائل معیشتی فکرمی‌کنند. از آنجایی که همیشه در هر مسئله‌ای به فرهنگسازی و نقد نیاز داریم و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون فرهنگسازی نشد و شاهد برگزاری مراسم نقد آثار داستانی نبودیم با موضوع تمایل به ادبیات سطحی مواجه شدیم. این مسئله شبیه این است که کودکی را دو سال به مدرسه نفرستیم و در کوچه و بازار رهایش کنیم. با این کار وی به دنبال ادبیات کوچه بازاری می‌رود.

وی اظهار کرد: فرهنگ امروز ما به فرهنگ کوچه بازاری تبدیل شده است. در شرایط کنونی بهترین نویسندگان و فیلمسازان ما به دلیل اینکه سرمایه اصلی شان بر نمی‌گردد، اثر تولید نمی‌کنند و دست نگه داشتند. در برابر آن‌ها افراد سرخوش به این عرصه‌ها وارد می‌شوند و جای این دو گروه با یکدیگر عوض شده است. باید منتظر ماند شاید دوباره فیلمسازان و نویسندگان واقعی جایگاهشان را پیدا کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی