سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
خواب درست، گام مهمی در مسیر بهبود سلامت روان است
خواب خوب ضامن سلامت روان است
یافته های جدید محققان دانشگاه یورک، نشان داد: خواب با کیفیت می تواند به افراد در مقابله با افسردگی و اضطراب کمک کند. کیفیت پایین خواب می تواند تمرکز را مختل کند، روحیه افراد را به هم بریزد و حتی خطر ابتلا به اختلالاتی مانند آلزایمر را افزایش دهد.
پژوهشگران دریافتند: استرس مزمن، یک عامل خطر اصلی برای تعدادی از اختلالات سلامت روان، از جمله افسردگی و اضطراب شدید به شمار می رود؛ با این حال، داشتن خواب با کیفیت، می تواند سلامت روان را در هنگام مواجهه با تجربیات منفی یا استرس زا تقویت کند.

دانشمندان خاطر نشان می کنند: این، اولین مطالعه ای است که به بررسی تاثیر راهبردهای مقابله ای مفید و خواب با کیفیت بر افسردگی و اضطراب در هنگام تجربه یک عامل استرس زا، پرداخته است. بر اساس یافته های ما، کیفیت خواب بهتر با کاهش علائم افسردگی و اضطراب در ماه ‌های اولیه همه‌ گیری کووید ۱۹ مرتبط بود.

تیم تحقیقاتی، داده‌ های ۶۰۰ فرد را که به طور منظم، کیفیت خواب و وضعیت سلامت روان خود را در طول همه‌ گیری گزارش می ‌کردند، تجزیه و تحلیل کرد. پژوهشگران نتیجه گیری کردند، ما متوجه شدیم که خواب، نقش بسیار مهمی در مدیریت استرس مزمن ایفا می کند و می تواند سلامت روانی را در طولانی مدت حفظ کند و علائم افسردگی و اضطراب را کاهش دهد.یافته های تحقیقاتی این مطالعه در مجله Cortex منتشر شده اند.


 همچنین یک بررسی بزرگ، خواب ناکافی را با افزایش خطر چاقی ۸۹ درصدی در کودکان و ۵۵ درصدی در بزرگسالان مرتبط اعلام کرده است .مطالعات دیگر نشان  داده است که خواب کمتر از ۷ تا ۸ ساعت در شب، خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش خواهد داد
اگر به سلامت و تندرستی مطلوب علاقه دارید، توصیه می شود که خواب شبانه  را در اولویت خود جای دهید .
 
 
مرجع : میگنا به نقل از خبرگزاری علم و فرهنگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی