سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
دانشمندان با مطالعه بر روی سلول های مغز توانستند بیشترین مقدار اطلاعاتی که مغز می تواند در خود ذخیره کند را کشف کنند.
دانشمندان به تازگی کشف کرده اند که ظرفیت مغز انسان ده برابر بیشتر از آن میزانی است که در گذشته تصور می شد. به گفته دانشمندان آمریکایی  که ظرفیت ذخیره سازی سیناپس های مغز را اندازه گیری می کنند اتصالات مغزی محل ذخیره حافظه مغز است و مغز می تواند اطلاعات 4.7 میلیون کتاب را حفظ کند.

محققان دریافتند به طور متوسط هر سیناپس می تواند تقریبا 4.7 بیت اطلاعات را نگه داری کند. این بدان معناست که ظرفیت مغز انسان یک پتابایت معادل یک تریلیون است یک پتابایت معادل 20 میلیون فایل های اداری 4 کشو که با اسناد متنی پر شده، 13.3 سال ضبط فیلم  HD-TV،  4.7بیلیون کتاب یا 670 میلیون صفحه وب است.

حجم بسیاری زیادی از اطلاعات  می تواند همزمان در بخش های مختلف مغز ذخیره شود اما دسترسی به آرشیو اطلاعات و خاطرات ذخیره شده بسیار کم‌تر از میزان ذخیره شده است.

استاد تری سنجنوفسکی، از موسسه سالک مطالعات بیولوژیکی در کالیفرنیا گفت: کشف این میزان ظرفیت مغزهمانند بمب واقعی در حوزه علوم اعصاب است و ما توانستیم قفل اصول طراحی نورون های هیپوکامپال را بازگشایی کنیم و به این موضوع پی ببریم که این نورون ها چگونه با انرژی کم اما قدرت محاسباتی بالا عمل می کنند.

وی افزود: اندازه گیری های جدید ما ظرفیت حافظه مغز را تا 10 برابر بیشتر نشان داد این 10 برابر یا همان 1 پتابایت به طور تقریبی معادل ظرفیت شبکه جهانی وب است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی