سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
جستجو در شبکه‌های اجتماعی خستگی ناشی از کار را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که گذراندن زمان‌های استراحت کوتاه‌مدت بین‌ ساعات کاری در شبکه‌های اجتماعی منجر به کاهش خستگی نخواهد شد و حتی نتایج برعکس نیز به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، ظهور تلفن‌های هوشمند تاثیر عمیقی در جامعه گذاشته است زیرا نه‌تنها برای برقراری تماس یا ارسال پیام کوتاه از آن استفاده می‌شود بلکه برای تعامل با طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها نیز کاربرد دارد.

شواهد نشان می‌دهد، افراد گاهی برای رفع خستگی از تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند اما این کار تاثیری در کاهش استرس و خستگی آنان ندارد.

 گروهی از محققان دانشگاه رادبود هلند دریافتند، کارکنانی که برای گذراندن زمان استراحت از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند، کاهش بی‌حوصلگی و خستگی را گزارش نمی‌کنند.

محققان برای درک نتایج بررسی از ۸۳ داوطلب دانشجوی دکترا استفاده کردند و از آنان خواستند تا میزان خستگی در هر ساعت از زمان کار را اعلام کنند، همچنین برنامه‌ای بر روی گوشی‌های همراه آنان نصب شده بود که استفاده از گوشی را ثبت می‌کرد.

محققان قادر به ردیابی شرکت‌کنندگان هنگام استفاده از تلفن‌های همراه در زمان خستگی و ملالت بودند درنتیجه نتایج را با گزارش‌های ارائه شده توسط شرکت‌کنندگان در این زمان مقایسه کردند.

آنان دریافتند که استفاده از تلفن نه‌تنها خستگی را برطرف نمی‌کند بلکه در بسیاری از موارد اوضاع را بدتر هم خواهد کرد.

محققان افزودند: در این بررسی، افرادی که احساس خستگی داشتند و افرادی که واقعا خسته بودند به یک میزان از گوشی همراه استفاده کردند.

محققان عنوان کردند: این تحقیق یک بررسی کوچک است اما نتایج آن نشان داد که کارکنان هنگام رفع خستگی می‌توانند از گزینه‌های دیگری استفاده کنند تا منجر به کاهش خستگی و افزایش شادی شود.

آنان پیشنهاد می‌کنند که اگر افراد از تلفن همراه برای این اهداف استفاده می‌کنند، به جای پیمایش بی‌هدف، از روش‌هایی مانند دیدن تصاویر عزیزان لذت ببرند.

یافته‌های این بررسی در نشریه Royal Society Open Science منتشر شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی