یک پژوهش جدید نشان میدهد که اگر کودکان در هنگام یادگیری تحرک داشته باشند، این درس را بهتر یاد خواهند گرفت.
به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی هرالد، یافتههای این پژوهش که توسط دپارتمان تغذیه دانشگاه کپنهاگ انجام شده نشان میدهد که ورزش و حرکات تمرینی در بهبود یادگیری ریاضی بسیار موثر بوده و کودکان در صورت داشتن تحرک، این درس را بهتر یاد میگیرند.
همچنین نتایج نشان میدهد که هر کودک نیازمند یک روش آموزشی منحصر به فرد از جانب مدرس خود است.
از آنجایی که دوره تحصیل یک کودک در زندگی آینده وی نیز تاثیر دارد، آموزش و یادگیری در دوره مدرسه بهینه سازی شده است.
محققان این پژوهش بر این باورند که اگر کودکان طی فرآیند یادگیری از کل بدن خود استفاده کنند، قدرت یادگیری آنها افزایش خواهد یافت.
پژوهشهای پیشین نشان دهنده این بودند که فعالیتهای فیزیکی شدید در بهبود تاثیر یادگیری بسیار موثر است اما در این پژوهش جدید مشخص شد که فعالیتهای آرام نیز در یادگیری موثر بوده و مسئله مهم فقط استفاده از حرکات بدن در حین یادگیری است.
این پژوهش در حدود شش هفته به طول انجامید و رتبه تمامی کودکانی که در این آزمون 50 سوالی شرکت کرده بودند، بهبود یافت.
نتایج نشان داد کودکانی که از حرکات بدن خود در طی فرآیند یادگیری استفاده کرده بودند، نمره بهتری داشته و تا 7.6 درصد پیشرفت کرده بودند.
محققان در حال انجام تحقیقات بر روی مناطقی از مغز هستند که در این نوع از راهبردهای یادگیری دخیل هستند.
این نتایج مشابه یافتههای پژوهش دیگری بود که توسط دانشگاه گرونینگن در هلند صورت گرفته و نشان میداد کودکانی که از حرکات بدن در هنگام یادگیری ریاضی و املا استفاده میکنند در مقایسه با کودکانی که کاملا بیتحرک در کلاس مینشینند قدرت یادگیری بالاتری دارند.