سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات

معاون دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به ارتباط مشکلات اقتصادی و نوسانات ارزی در بروز استرس گفت: از طریق انجام پروتکل‌های آموزشی در مراکز جامع سلامت به دنبال پیشگیری و مقابله با استرس و اضطراب هستیم.

برنامه‌های وزارت بهداشت برای کاهش استرس

علی اسدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در ارتباط با وضعیت اقتصادی، نوسانات و استرس عمومی در جامعه اظهار داشت: هر چند که کار پژوهشی به صورت علمی در این زمینه انجام نگرفته ولی از آنجا که سلامت روان وابسته به ابعاد مختلفی همچون مسائل اجتماعی و اقتصادی است، به قطع یقین این مشکلات در کاهش سلامت روان جامعه تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: مشکلات اقتصادی و اجتماعی می‌تواند خشونت،‌اضطراب، پرخاشگری، افسردگی، استرس و رفتارهای پرخطر همچون مصرف مواد مخدر را به همراه دارد.

معاون دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ادامه داد:‌در وزارت بهداشت در حوزه سلامت روان برای جمعیت‌هایی که دسترسی داریم از طریق مراکز جامعه سلامت تلاش کرده‌ایم آموزش‌های مهارت پیشگیری از خشونت، توانمندسازی و ارتقاء تاب‌آوری همچنین مهارت‌های زندگی و فرزند پروری را مدنظر قرار دهیم و این مسئله جزو پروتکل‌های ماست.

اسدی تاکید کرد: عدم شفافیت‌سازی در حوزه‌های اقتصادی و قاچاق کالاهای ضروری سلامت روان مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ما این موضوع را از طرق مختلف به دولت و سیاست‌گذاران گوشزد کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ما سیاست مدار نیستیم، گفت: هر تصمیم غلطی می‌تواند سبب آسیب و افزایش استرس عمومی در جامعه شود. بنابراین شفافیت سازی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی مسئله‌ای است که باید بیشتر مدنظر مسئولان قرار گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی