سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
بعد از گذراندن حدود یک ساعت قطارگردی، به محوطه جدید نمایشگاه کتاب که می‌رسید، فقط و فقط جمعیتی را می‌بینید که برای خرید و دیدن کتاب‌ها به سمت سالن‌ها می‌روند. وارد محوطه شهر آفتاب که می‌شوید از طریق بلندگوها اطلاع پیدا می‌کنید که مسافت مترو تا محل اصلی سالن‌ها حدود 500 متر است.


مسیر مترو تا سالن‌ها را که مستقیم بروید، به سالن‌های کودک و نوجوان می‌رسید؛ سالن‌هایی سفید که شماره آن‌ها بزرگ با رنگ صورتی مشخص شده است. هر چهار سالن شلوغ است و سرپوشیده که خنکای مطبوعی در داخل سالن‌ها بر خلاف سال‌های قبل وجود دارد، اما شکل غرفه‌ها همان است که سال‌های قبل بود؛ با همان شکل و شمایل و همان برنامه‌ها.

بعد از گذراندن حدود یک ساعت قطارگردی، به محوطه جدید نمایشگاه کتاب که می‌رسید، فقط و فقط جمعیتی را می‌بینید که برای خرید و دیدن کتاب‌ها به سمت سالن‌ها می‌روند. وارد محوطه شهر آفتاب که می‌شوید از طریق بلندگوها اطلاع پیدا می‌کنید که مسافت مترو تا محل اصلی سالن‌ها حدود 500 متر است که می‌توانید از دوچرخه استفاده کنید یا منتظر آمدن وسایل حمل و نقل دوست‌دار محیط زیست باشید. گزینه سوم این است که این مسیر را پیاده بروید؛ چراکه صف انتظار وسیله نقلیه بیش از پیاده‌روی 500 متری طول می‌کشد. مسیر مترو تا سالن‌ها را که مستقیم بروید، به سالن‌های کودک و نوجوان می‌رسید؛ سالن‌هایی سفید که شماره آن‌ها بزرگ با رنگ صورتی مشخص شده است. هر چهار سالن شلوغ است و سرپوشیده که خنکای مطبوعی در داخل سالن‌ها بر خلاف سال‌های قبل وجود دارد، اما شکل غرفه‌ها همان است که سال‌های قبل بود؛ با همان شکل و شمایل و همان برنامه‌ها.

انتشارات قدیانی که همواره سالنی بزرگ در اختیار دارد، با دسته‌بندی مناسب کتاب‌ها و قرار گرفتن راهنماها در هر بخش از سالن، توانسته فضای خوبی را در نمایشگاه برای کودکان و نوجوانان ایجاد کند. این انتشارات امسال با کتاب‌های زیر به نمایشگاه آمده است:

«مواظب جریمه خدا باش» کتابی است که مؤلف سعی کرده ترس‌های بی‌مورد کودکان نسبت به جهنم را از بین ببرد و به کودکان بیاموزد که خدا بخشنده و مهربان است. مجموعه کتاب «ما کودکان مسلمان» در 10 جلد به موضوعات روزه، امانت‌داری، قرآن، نیکی به پدر و مادر، رازداری، مراقبت از خود، پاکیزگی، حق همسایه، خوش‌قولی و شکرگزاری می‌پردازد. «قصه‌هایی از تاریخ اسلام» عنوان دیگر مجموعه جدید نشر قدیانی است که زندگی 10 امام را برای کودکان تشریح می‌کند. «دنیای یک تا چهار سالگی دخترها و پسرها» عنوان کتاب دیگری است که برای کودکان این سن نوشته شده است. نشر قدیانی «قصه‌های دخترانه» را با فرازهایی از زندگی فاطمه بنت اسد، نرگس خاتون و حضرت خدیجه منتشر کرده که زهرا زواریان نوشته و سمیه صالح‌شوشتری تصویرگری آن را برعهده دارد.

انتشارت برف «قصه‌های چهارده معصوم» را با قیمتی مناسب برای کودکان منتشر کرده است. همچنین «شعرهای حسنی»، «آموزش اعداد، الفبا و زبان انگلیسی» و نیز «نقاشی قصه‌های قرآنی» همراه با سی‌دی و کتاب منتشر شده است. نشر پینه‌دوز که مدیریت آن را آزاده محضری برعهده دارد نیز مجموعه کتاب‌های خود را برای گروه سنی ج با عناوین «افسانه‌های کهن»، «قصه‌های خوب دنیا»، «داستان‌های کلاسیک» و «داستان‌های دیزلی لند» به همراه سی‌دی منتشر کرده است.

سیمای مشرق کتاب‌های خود را با تخفیف ویژه برای مهدکودک‌ها و مدارس و برای گروه‌های سنی الف و ب منتشر کرده است و غیر از ارائه در نمایشگاه، به مدارس سراسر کشور هم رایگان کتاب ارسال می‌کند. نشر افق نیز با فضایی نسبتاً بزرگ و دسته‌بندی مجزا بر اساس گروه سنی و نوع کتاب‌ها، مجموعه کتاب‌های «خودم می‌خوانم» را براساس هماهنگی نظام آموزشی، هم‌کلامی تصویر و کلام و تنوع در شیوه‌ها به ‌کار گرفته، که نه تنها برای کودکان مناسب است، بلکه مربیان و والدین نیز می‌توانند از آن بهره ببرند. در این کتاب‌ها اشعار شکوه قاسم‌نیا با تصویرگری سحر حق‌گو منتشر شده است. نشر افق که هم در سالن کودک و نوجوان حضور دارد و هم در سالن ملل، مجموعه 10 جلدی «جونی بی جونز» نوشته باربارا ژارک با ترجمه آتوسا صالحی و مژگان کلهر منتشر کرده که داستان دختر کوچولوی باهوش و سر و زبان‌داری است که در مدرسه و خانه، شیرین‌کاری‌هایش ماجراهای جالبی به همراه دارد. نشر افق همچنین برنامه دیدار با نویسندگان کودک را در روزهای مختلف کودک و نوجوان با حضور سیامک گلشیری، مصطفی رحمان‌دوست، مژگان کلهر و سایر نویسندگان این عرصه برگزار می‌کند.

نشر شهر مجموعه پنج‌جلدی «چیست این، چیست آن» را منتشر کرده است. کتاب‌های شعر شکوه قاسم‌نیا با عنوان «به خاطر کلاغه» و اشعار افسانه شعبان‌نژاد را نیز با عنوان «صد آفرین» منتشر کرده است. نشر شهر در بخش نوجوان چهار کتاب دراکولا را با عناوین «کتاب خوان عجیب و غریب»، «یک نی برای دو نفر»، «اسباب‌کشی دراکولاها» و «شنل قرمزی و گرگش» و همچنین دفتر شعر به همراه سی‌دی ریتمیک از زهرا موسوی با عنوان‌های «اتل متل اسب»، «اتل متل بز»، «اتل متل گاو»، «اتل متل مرغ» و «اتل متل شتر» را منتشر کرده است.

نشر قاصدک کتاب «حواستو جمع کن» را با بیش از 2 میلیون نسخه درباره آموزش ریاضی، علوم، نوشتار، تشخیص و ارتباطات، تمرکز و دقت منتشر کرده که برای آموزش قبل از دبستان مناسب است. در نمایشگاه بیست‌ونهم نیز این کتاب، تجدید چاپ شده و علاوه بر آن جادوی اوریگامی و دائره‌المعارف جانوران و نیز کتاب‌های علمی با موضوع فضا و دریا و اقیانوس را منتشر کرده است.

انتشارت پیدایش نیز که غرفه نسبتاً بزرگی در اختیار دارد، قصه‌ها و تصویرها را در 10 جلد برای گروه سنی الف و ب منتشر کرده است که داستان را در کنار تصویر روایت می‌کند و هر کدام از این 10 جلد نوشته یکی از شاعران یا نویسندگان معروفی همچون لاله جعفری، افسانه شعبان‌نژاد و شکوه قاسم‌نیا است. «فرهنگ تصویری قرآن» نام مجموعه دیگری است که ناصر نادری با تصویرگری شیرین شخی برای آشنایی کودکان با زبان عربی به همراه ترجمه انگلیسی برخی آیات نوشته است.

نشر ایران‌بان نیز که مجموعه‌ها و کتاب‌های متعددی در حوزه نوجوانان به چاپ رسانده است، برای نمایشگاه امسال دو کتاب «چطور مثل بیل گیتس فکر کنم» و «چطور مثل استیو جابز فکر کنم» را به قلم سیامک دشتی منتشر کرده است.

انتشارات ویدا در بخش نوجوان و جوانان کتاب‌های رمان در موضوعات مختلف کارآگاهی، وحشت و فانتزی برای نمایشگاه امسال آماده کرده است که می‌توان به کتاب «معصومیت» نوشته دیوید بالداچی با ترجمه زهره حق‌بین در ژانر کارآگاهی اشاره کرد. در ژانر وحشت نیز کتاب‌های «نفوذناپذیر» و «گرانبها» نوشته شنون میر و با ترجمه شیما حسینی چاپ و منتشر شده است. در ژانر فانتزی کتاب‌های «گرگ دل»، «روز اژدها»، «استورم ریچ»، «آرتاس» و «شب اژدها» به نویسندگی ریچارد رای‌ناک و با ترجمه افشین اردشیری منتشر شده است. «رودخانه تمساح» و «سرگردان روی دریای بیکران» نیز در ژانر رئال (واقعی) منتشر شده که اولی نوشته دونا جونا پولی و با ترجمه بهاره مدیحی است و دومی نوشته ام. اچ. هرلانک.

انتشارات محراب قلم رمان «مادرم ازدواج کرد» را برای کسانی منتشر کرده که پدرشان را به هر طریقی از دست داده‌اند و حال، مادرشان با شخص دیگری ازدواج کرده است. این رمان را که نوشته باربارا پارک است، ریحانه جعفری ترجمه کرده و به نظر می‌رسد غیر از کودکان برای پدران و مادران نیز مناسب است تا در صورت قرارگرفتن در موقعیت مشابه، نحوه مواجه فرزندشان با این موقعیت را بهتر درک کنند.

غیر از این کتاب، کتاب‌های دیگری نیز در شهر آفتاب ارائه شده که به والدین و خانواده‌ها کمک می‌کند ارتباط بهتری با فرزندانشان داشته باشند یا در زمینه‌های مختلف تربیتی و آموزشی برای فرزندان راه‌گشاست. کتاب «راه‌های درمان بی‌خوابی نوزادان و کودکان نوپا به زبان آدمیزاد» که انتشارات هیرمند آن را چاپ کرده، در این گروه است. این کتاب را آرتور لوین و سوزان بی‌گلیسر نوشته‌اند و عطیه سادات میرخانی ترجمه کرده است. انتشارات درسا و لیوسا نیز دو کتاب «الفبای مراقبت از کودک» به نوشته آلن قروم و با ترجمه پیام پاکدل و کتاب «عزت نفس برای نوجوانان» نوشته لیزا شاپ و با ترجمه مترجم معروف مهدی قراچه‌داغی منتشر کرده است. «جامعه‌شناسی کودکی» را ویلیام ای کورساو نوشته و علیرضا کرمانی و مسعود رجبی آن را ترجمه کرده‌اند و توسط نشر ثالث در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه شده است.

منبع: مهرخانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی