سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
به گزارش تبیان هر یک از ما افکار و احساسات دردناکی را در پاسخ به سختی‌ها در طول زندگی تجربه می‌کنیم. اما برخی از مردم درد را در سطوح شدیدتری تجربه می‌کنند، چیزی که روان‌شناس بالینی ادوین شانیدمن آن را روان‌درد توصیف می‌کند؛ «آسیب، رنج و درد روانی در روح و ذهن».
 
 
نویسنده : نگین بداغی روزبهانی
 
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
امید ، خودکشی ، افسردگی ، مهارت زندگی ،
هر یک از ما افکار و احساسات دردناکی را در پاسخ به سختی‌ها در طول زندگی تجربه می‌کنیم. اما برخی از مردم درد را در سطوح شدیدتری تجربه می‌کنند، چیزی که روان‌شناس بالینی ادوین شانیدمن آن را روان‌درد توصیف می‌کند؛ «آسیب، رنج و درد روانی در روح و ذهن». اشنایدمن می‌گوید خودکشی ناشی از فرار از روان درد، زمانی رخ می‌دهد که «احساس» غیرقابل تحمل می‌شود و در این میان، اغلب «امید» گم می‌شود. کاترین گوردونیس به عنوان یک محقق و درمانگر خودکشی، چهار راه یافتن امید را توضیح می‌دهد که در ادامه می‌خوانید:
 
 
امید ، خودکشی ، افسردگی ، مهارت زندگی ،
 

جستجوی کمک

یکی از قوی‌ترین یافته‌های تحقیقات در مورد خودکشی این است که انزوای اجتماعی با افزایش خطر خودکشی مرتبط است، در حالی که افزایش همدلی و حمایت اجتماعی با کاهش خطر همراه است. مشکلات حل‌شدنی‌تر به نظر می‌رسند وقتی افرادی را در کنارتان داشته باشید.
 
امید ، خودکشی ، افسردگی ، مهارت زندگی ،

خوش بینی را پیدا کنید

امید، ظرفیت تصور آینده‌ای با درد کمتر است. رویکرد «خوش‌بینی را پیدا کن» به زمانی کمک می‌کند که فرد نتواند احساس متفاوتی را تصور کند. دلایل برای بالا بدن خوش‌بینی لازم نیست بزرگ باشند؛ غروب آفتاب، عروسی دوستتان، اتمام کتابی که دوستش دارید و یا قهوه‌خوردن از کافی‌شاپ مورد علاقه‌تان می‌تواند در شکل‌گیری خوش‌بینی موثر باشد.
 
امید ، خودکشی ، افسردگی ، مهارت زندگی ،

تغییر دیدگاه

نظریه ناامیدی افسردگی می‌گوید افراد زمانی بیشترین احساس ناامیدی را دارند که معتقد باشند مبارزاتشان درونی و پایدار است. یعنی تنها خودشان با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنند و شرایط از نظرشان قابل تغییر هم نیست. استراتژی تغییر دیدگاه از افراد می‌خواهد باورهای خودشان را دوباره بررسی کنند و یادشان باشد موقعیت‌ها قابل تغییر هستند.
 
امید ، خودکشی ، افسردگی ، مهارت زندگی ،

به احساسات توجه کنید

درد عاطفی باعث به وجود آمدن افکار خودکشی می‌شود. با استفاده از رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT)که شامل ابزارهایی برای مشاهده احساسات می‌شود، آن‌‌ها را به عنوان یک دلسوزی درونی برای خود، قبول می‌کنید و در عین حال می‌دانید در طول زمان تغییر می‌کنند. پس از احساسات خود فرار نمی‌کنید بلکه آنها را می‌شناسید و به خود اجازه تجربه‌کردنشان را می‌دهید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی