سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات
اضطراب استرس فارن

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که حساسیت به تصور دیگران از خود از ۲۴ ماهگی کودک آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از فیز، محققان دانشگاه اموری اظهار کردند: کودکان قبل از اینکه بتوانند جمله کاملی را بگویند، می‌توانند قضاوت مثبت یا منفی دیگران درباره خودشان را تشخیص دهند.

روانشناسان بر این باورند که کودکان نوپا به نظرات دیگران حساس هستند و زمانی که دیگران آنها را تماشا می‌کنند، رفتار خود را مطابق با آن نظر، تغییر می‌دهند.

سارا والنسیا بوتو، نویسنده این بررسی اظهار کرد: کودکان در دو سالگی نه تنها نسبت به ارزیابی دیگران آگاه هستند، بلکه می‌توانند رفتار خود را برای به‌دست آوردن پاسخ مثبت تغییر دهند.

وی عنوان کرد: تحقیقات گذشته، این رفتار را در چهار تا پنج سالگی ثبت کرده بود، اما مطالعات جدید نشان داده است که این سطح آگاهی، بسیار زودتر شروع می‌شود.

محققان، ۱۴۴ کودک ۱۴ تا ۲۴ ماهه را با استفاده از یک اسباب‌بازی کنترل از راه دور مورد بررسی قرار دادند.

در این آزمایش، کودکان برای استفاده از ربات مورد آزمایش قرار گرفتند. در یک مرحله کودک بدون توجه و در مرحله‌ای با توجه دیگران مشغول بازی بود.

کودکان زمانی که مورد توجه بودند، با دقت بیشتری با دکمه‌های اسباب‌بازی کار می‌کردند و به عبارتی، زمانی که تماشا می‌شدند، خجالت و بازدارندگی بیشتری نسبت به زمانی داشتند که کسی آنها را نمی‌دید.

این موضوع طبیعی و ضروری است که تا حدی درباره تصور دیگران نسبت به خود بیندیشیم، اما برخی افراد به این موضوع بسیار اهمیت می‌دهند و مبتلا به اضطراب اجتماعی می‌شوند.

بیشترین مشکلات زمانی است که ارزیابی دیگران را نسبت به خود بزرگ جلوه دهیم.

محققان اظهار کردند: نگرانی افراد درباره ترس از نپذیرفتن دیگران، از مهمترین موارد در روان انسان است و نتایج این بررسی، نقطه عطف مهمی برای درک ما از شناخت و توسعه اجتماعی انسان  خواهد بود.

یافته‌های این بررسی در مجله Developmental Psychology ارائه شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی