سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات

    

 

 

یک مطالعه جدید از موسسه روانپزشکی و علوم اعصاب در کینگز کالج لندن و دانشگاه سیتی نیویورک، رابطه بین کودک آزاری و مشکلات شناختی را برجسته کرده است.

 

محققان موسسه روانپزشکی و علوم اعصاب در کینگز کالج لندن و دانشگاه سیتی نیویورک، گروهی متشکل از ۱۱۷۹ شرکت‌کننده را به منظور ارزیابی توانایی‌های شناختی آنها در بزرگسالی مورد آزمایش قرار دادند.

 

آنها دریافتند که شرکت کنندگان با سوابق رسمی مستند از کودک آزاری در اکثر آزمون‌ها در مقایسه با افرادی که سوابق مشابهی نداشتند، نقص‌های شناختی نشان دادند.

محققان همچنین خاطرنشان کردند که این یافته‌ها در مورد انواع مختلف بدرفتاری سازگار نیست.

شرکت کنندگان با تجارب مستند از غفلت، نقص شناختی را نشان دادند، اما آنهایی که تجارب مستند سوء استفاده فیزیکی و جنسی داشتند، چنین نبود.

آندریا دانیس، استاد روانپزشکی کودک و نوجوان، گفت: مطالعه ما بر اهمیت شناسایی جوانانی که غفلت را تجربه کرده‌اند، تأکید می‌کند تا بتوان برای مثال، برای کاهش پیامد‌های منفی در آموزش و اشتغال، حمایت مناسبی ارائه کرد.

تحقیقات بیشتری لازم است تا بفهمیم چرا افرادی با سابقه مستند غفلت دچار نقص‌های شناختی می‌شوند.

محققان بر این باورند که این ممکن است به دلیل فقدان تحریک در دوران کودکی، یا نقش سایر تجربیاتی مانند فقر خانواده باشد که اغلب با غفلت همراه است.

این مطالعه در مجله Lancet Psychiatry منتشر شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مدیکال اکسپرس

 
  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی