سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی

مدیر سایت: دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی

سایت تخصصی روانشناسی
دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
مدیر پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس محل کار:

آدرس دانشگاه: مشهد ، میدان آزادی ، دانشگاه فردوسی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، گروه علوم تربیتی ، تلفن تماس : 05138805000داخلی 5892
پلی کلینیک روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد : شماره داخلی 3676

آدرس مرکز مشاوره : مشهد، پنج راه سناباد، تقاطع خیابان پاستور، ساختمان پزشکان مهر، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اندیشه و رفتار، شماره های تماس: 05138412279


آخرین نظرات

آموزش مدیریت رفتار کودکان نوعی مداخله است که در آن تکنیک های یادگیری اجتماعی برای تغییر رفتار کودکان و نوجوانان به والدین یاد داده می شود.
الف) یک دیدگاه نظری است که بر اساس نظریه یادگیری و پژهش های مرتبط به آن بنا شده است.
– سه نوع مشخص از یادگیری وجود دارد، شرطی سازی کلاسیک، شرطی سازی عامل و یادگیری مشاهده ای که هر کدام منجر به شکل گیری نوع خاصی از روان درمانی برای کودکان شده اند. PMT بر اساس اصول «شرطی سازی عامل» بنا شده است.
– آموزش مدیریت رفتار کودکان بر پیش درآمد، رفتار، و پیامد به منزله روشی برای شکل گیری و تغییر رفتار افراد در زندگی روزمره تاکید دارد.
از آنجایی که این تجربیات یادگیری در زمینه تعامل بین فردی میان افراد متعدد مانند خانواده، آموزگاران، درمانگران، و غیره صورت می پذیرد آن را یادگیری اجتماعی نیز می نامند.
ب) آموزش مدیریت رفتار کودکان در برگیرنده اصول گوناگونی در مورد ارتباط میان رفتار و وقایعی است که پیش یا پس از آن رخ می دهند. برای مثال تقویت مثبت از این نظر یک مفهوم کلیدی است.
ج) در آموزش مدیریت رفتار کودکان مهارت های اختصاصی مدیریت رفتار از طریق یادگیری فعال به والدین آموزش داده می شود. این به کمک تمرین، ایفای نقش، بازخورد، و الگوسازی توسط درمانگر صورت می گیرد تا والدین بیاموزند چگونه با کودک خود رفتار کنند، چگونه رفتارش را تغییر دهند، و چگونه مهارت های آموخته شده در جلسه را به کار ببندند.
د) آموزش مدیریت رفتار کودکان روند ارزیابی و درمان را با هم در می آمیزد. یکی از اهداف درمانی تغییر رفتار کودک است، از آن جایی که این هدف در طول درمان تامین می شود یا برعکس با وجود مداخله حاصل نمی شود لازم است در طول زمان تغییراتی در اهداف اولیه صورت گیرد. بنابراین کلید تصمیم گیری برای چگونگی ادامه درمان داشتن اطلاعات در مورد پیشرفت کار است.

منبع : سایت روان بنیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی